لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۴

دو مدال برنز برای ایران در وزنه برداری جوانان جهان


نواب نصير شلال، وزنه بردار جوان ايران در مسابقه های قهرمانی جوانان جهان موفق به کسب دو مدال برنز شد.
نواب نصير شلال، وزنه بردار جوان ايران در مسابقه های قهرمانی جوانان جهان موفق به کسب دو مدال برنز شد.

نواب نصير شلال، وزنه بردار جوان ايران جمعه بیست و پنجم خرداد در مسابقه های قهرمانی جوانان جهان موفق به کسب دو مدال برنز شد.


نواب که مدال های نقره مسابقه های قهرمانی جوانان آسيا و بزرگسالان اين قاره را در اختيار دارد، در پراگ اولين مدال جهانی اش را به گردن آويخت.


اين جوان ۱۸ ساله، در دسته ۹۴ کيلوگرم رقابت فشرده يی با دو حريف خود از قزافستان و اوکراين داشت.


او که در گروه A اين رقابت ها قرار داشت برای رسيدن به نخستين مدال جهانی خود با ۹ وزنه بردار ديگر زورآزمايی کرد.


در یک قدمی نقره


نايب قهرمان جوانان آسيا با حدنصاب ۳۵۰ کيلوگرم، از همان دور اول حرکت يکضرب رقابت ميلی متری با آرتم ايوانوف از اوکراين، رومن روسايونوفسکی از قزاقستان و آلخاندرو سينروس از کوبا داشت.


او در حرکت يک ضرب با حد نصاب ۱۶۱ کيلو گرم پس از ارتم ايوانوف از اوکراين که با حد نصاب ۳۶۰ کيلوگرم در صدر جدول گروه A، جا گرفته بود و رومن روسايونوفسکی از قزاقستان قرار گرفت.


آرتم ايوانف در پايان حرکت يک ضرب با ۱۶۴ کيلو گرم اول شد و رومن روسايونوفسکی هم تنها دو کيلو بيشتر از نواب بالای سر برد، ۱۶۳ کيلو گرم.


رقابت اين سه در حرکات دوضرب ديدنی تر شد. آرتم در حرکت اول خود وزنه ۱۶۵ را براحتی بالای سر برد. در دور اول، رومن قزاق هم بدون دردسر ۱۹۰ کيلو را از جا کند. حسين توکلی سرمربی جوان نواب، برای او تقاضای وزنه ۱۹۳ کيلو را کرد که او با فرياد «خدای من»، جمعيت حاضر در سالن را به تشويق خود واداشت.


در دور دوم آرتم وزنه ۱۹۹ کيلويی را بی هيچ دردسری بلند کرد، او حالا يک قدم از دو حريف ديگر خود پيش بود. اما رومن قزاق که از همان شروع رقابت اين دسته، آشکارا با حريف اوکراينی رجز خوانی می کرد تقاضای وزنه ۱۹۷ کيلو گرم داشت، او هم موفق به ثبت اين رکورد برای خود شد.


نواب که مشخص بود نمی تواند رکورد آرتم را بزند برای کسب مدال نقره با رومن قزاق قدم قدم پی رفت.


تابلو رکورد ۱۹۸ کيلوگرم را به نام او نوشته بود، او با اعتماد به نفس پشت وزنه رفت، حسين توکلی از کنار استيژ فرياد زد:« نگه دار» اما او نتوانست وزنه را از روی سينه به بالای سر بکشد و داوران برای او امتيازی ثبت نکردند.


در حرکت سوم، آرتم ايوانف نتوانست وزنه ۲۰۳ کيلو را در حرکت سوم مهار کند. رومن روسايونوفسکی از قزاقستان هم زير سنگينی ۲۰۲ کيلو گرم آهن دوام نياورد. اين طلايی ترين لحظه برای نواب نصير شلال بود که نقره خود را حتمی کند اما او هم موفق نشد که وزنه ۲۰۳ را بالا سر ببرد تا با رکورد ۱۹۳ کيلو گرم به مدال برنز رضايت بدهد.


در حرکت دو ضرب، ارتم ايوانف از اوکراين با ۱۹۹ کيلوگرم اول شد و رومن روسايونوفسکی از قزاقستان با ۱۹۷ کيلو گرم در جای دوم ايستاد.


در حرکت مجموع، آرتم ايوانف از اوکراين با ۳۶۳ کيلوگرم عنوان نخست را بدست آورد، رومن روسايونوفسکی از قزاقستان با مجموع ۳۶۰ کيلو در جای دوم ايستاد و نواب نصير شلال هم با حدنصاب ۳۴۵ کيلوگرم عنوان سوم جهان را به خود اختصاص داد.


XS
SM
MD
LG