لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۰۰

ارائه خدمات سولاریوم در ایران «جرم» شد


یکی از سالن‌های سولاریوم در تهران
یکی از سالن‌های سولاریوم در تهران

یک مسئول سازمان غذا و دارو در ایران٬ واردات٬ مصرف و کاربری دستگاه‌های سولاریوم را «جرم» اعلام کرد و از اینکه «برنزه کردن به یکی از ملاک‌های زیبایی» زنان در کشور تبدیل شده٬ ابراز تأسف کرد.

خبرگزاری تسنیم روز جمعه پنجم خرداد، به نقل از جمال تولی گزارش کرد که بر اساس دستور اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، «استفاده از دستگاه‌های سولاریوم ممنوع است».

او افزود دستگاه‌های سولاریوم، «فاقد هرگونه مجوز برای تولید، ورود و ترخیص بوده و تأمین نگهداشت عرضه، مصرف و کاربری این اقلام جرم و قابل پیگیری است».

این مقام مسئول همچنین گفت که «متأسفانه در بسیاری موارد٬ فعل اول جمله عامیانه بکش و خوشگلم کن٬ دیگر مابه‌ازای بیرونی یافته است».

آقای تولی با اشاره به برخی عوارض برنزه کردن از جمله «پیری زودرس، آسیب چشمی، تحریک و تاول زدن پوست، کاهش سطوح کلاژن و افزایش رنگدانه‌سازی پوست»٬ از اینکه برنزه کردن به یکی از «ملاک‌های زیبایی بین افراد جامعه به‌خصوص بانوان تبدیل شده»٬ انتقاد کرد.

به تازگی با شروع فصل گرما٬ استفاده از دستگا‌ه‌های سولاریوم برای برنزه کردن پوست در ایران افزایش می‌یابد.

همزمان هشدارهای مقام‌های مسئول به آرایشگاه‌ها و دیگر اماکنی که این نوع خدمات را ارائه می‌کنند نیز افزایش یافته و حتی در مواردی اقدام به پلمب این اماکن می‌کنند.

۲۶ اردیبهشت‌ماه نیز رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه٬ ارائه خدمات سولاریوم، خالکوبی و برداشتن ابرو در آرایشگاه‌های مردانه را «تخلف» اعلام کرد.

او گفته بود که «در صورت بروز این تخلفات، واحد مربوطه پلمب خواهد شد».

XS
SM
MD
LG