لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۸

انتقال محمود صالحی، فعال کارگری زندانی، به بیمارستان به دلیل «تشدید بیماری قلبی»


اتحادیه آزاد کارگران ایران خبر داد که محمود صالحی، فعال کارگر زندانی، بامداد روز جمعه ۱۲ آبان به دلیل تشدید بیماری قلبی‌اش از زندان سقز به بیمارستان امام خمینی این شهر منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، آقای صالحی ابتدا به بهداری زندان سقز و پس از آن «بلافاصله» به بیمارستان منتقل شده و از آن زمان تاکنون در بخش قلب بستری است.

پیش از این، خانواده این فعال کارگر زندانی نسبت به بیماری‌های قلبی، کلیوی و دیابت او هشدار داده بودند.

در این زمینه سارمند صالحی، فرزند محمود صالحی، به رادیو فردا گفته بود که همراه با مادرش به ملاقات دادستان سقز رفته و در مورد وضعیت او هشدار داده بودند.

او اشاره کرده بود که پدرش در سال جاری دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

دو روز پیش از تشدید بیماری قلبی محمود صالحی، کمیته دفاع از او که همسرش نجیبه صالحی، سخنگوی آن است، در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که زندانبانان از تحویل پتو و لباس گرم و حتی تخت خواب خودداری کرده‌اند و این موضوع باعث سرماخوردگی این فعال کارگری شده است.

مقام‌های زندان سقز واکنشی به این بیانیه نشان نداده‌اند.

محمود صالحی روز هفتم آبان پس از دیالیز کلیه‌هایش در بیمارستان امام خمینی سقز، توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و برای گذراندن دوره یک سال زندانش به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

آقای صالحی که به گفته خود او کلیه‌هایش را در بازداشتگاه اطلاعات سنندج از دست داده، پیشتر به ۹ سال زندان محکوم شده بود اما بر اساس گزارش‌ها، محکومیت او به یک سال کاهش یافته است.

او قبل از این از جمله در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرده بود که پس از بازداشت در اردیبهشت سال ۹۴،‌ کلیه‌هایش را به دلیل عدم رسیدگی و عدم تحویل داروهایش در بازداشتگاه اطلاعات سنندج از دست داده است.

این موضوع هیچگاه از سوی وزارت اطلاعات و یا مقام‌های قضایی تکذیب نشده است.

XS
SM
MD
LG