لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۹

ده‌ها کشته و زخمی در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در آنکارا


خبرگزاری‌های بین‌المللی شامگاه یکشنبه گزارش کردند که انفجار «احتمالاً انتحاری» یک خودروی بمب‌گذاری شده در آنکارا، پایتخت ترکیه، دست کم ۲۷ کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشته است.

دو خبرگزاری رویترز و آسوشیتدپرس در گزارش‌هایی به نقل از فرماندار آنکارا، ضمن تأیید این انفجار از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در این حادثه خبر داده‌اند.

انفجار شامگاه یکشنبه در مجاورت گوون پارک، و نزدیکی یکی از ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی روی داده است.

گرچه هنوز هیچ گروهی رسماً مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته، اما رویترز به نقل از یک مقام امنیتی نوشته است که «یافته‌های اولیه» حاکی است حزب کارگران کردستان (پ.کا.کا) یا یکی از گروه‌های مرتبط با آن مسئول این انفجار بوده است.

استاندار آنکارا، تعداد اولیه کشته‌شدگان را ۲۷ تن اعلام کرده و همچنین از مجروح شدن دست کم ۷۵ تن در این حادثه خبر داده است.

[ساعتی بعد بر اساس اعلام وزیر بهداشت ترکیه، تعداد کشته‌شدگان انفجار یکشنبه شب در آنکارا به ۳۴ تن، و شمار مجروحان حادثه به ۱۲۵ نفر افزایش یافت که حال ۱۹ تن از آنها وخیم است./ بیشتر بخوانید]

رویترز همچنین یادآور شده که یک مقام ارشد امنیتی هم در گفت‌وگو با این خبرگزاری از احتمال انتحاری بودن این انفجار خبر داده است. مقام امنیتی دیگری به رویترز گفته است بعد از وقوع انفجار، در محله حادثه صدای شلیک گلوله به گوش رسیده است.

در این مورد خبرگزاری فرانسه به نقل از بیانیه رسمی دفتر استاندار آنکارا نوشته است که عامل انفجار، خودرویی مملو از ادوات انفجاری بوده که در نزدیکی «میدان کیزیلای» منفجر شده است.

استانداری آنکارا می‌گوید انفجار در نزدیکی میدان کیزیلای روی داده است
استانداری آنکارا می‌گوید انفجار در نزدیکی میدان کیزیلای روی داده است

​این خبرگزاری توضیح داده که میدان کیزیلای، یکی از نقاط کلیدی اقتصادی و حمل و نقل عمومی در آنکاراست و به منطقه استقرار سفارتخانه‌ها در پایتخت ترکیه نزدیک است.

کمتر از یک ماه قبل، انفجار دیگری در آنکارا به کشته شدن ۲۹ تن انجامید، و دولت ترکیه در آن مورد انگشت اتهام را به سمت شورشیان کرد برد.

XS
SM
MD
LG