لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۲

از پیش‌بینی فروش تبلت در سال ۲۰۱۳ تا تغییرات تازه توئیتر


در برنامه این هفته دات‌کام، برای شما از پیش‌بینی تحلیل‌گران بازار تکنولوژی‌های جدید در مورد میزان فروش تبلت و لپ‌تاپ در سال ۲۰۱۳ می‌گوییم. بر اساس این پیش‌بینی‌ها میزان فروش تبلت در سال ۲۰۱۳ از فروش لپ‌تاپ پیشی خواهد گرفت.
در بخش فن‌آوری‌های فردا هم دو محصول جدید را معرفی می‌کنیم که قرار است در سال ۲۰۱۳ در اختیار کاربران قرار گیرند. تلویزیون هوشمند سامسونگ با قابلیت کنترل صدا و حرکت و نسخه ارزان‌قیمت آیفون اپل.
سری هم به دنیای شبکه‌های اجتماعی می‌زنیم و از امکان تازه‌ای می‌گوییم که توئیتر در سال ۲۰۱۳ به کاربرانش عرضه خواهد کرد.

تکنولوژی‌های امروز
جدا از همه دعواهای اپل و سامسونگ بر سر طراحی تبلت‌هاشان، این رایانه‌های لوحی قرار است به عصر لپ‌تاپ‌ها خاتمه دهند.
جدا از همه دعواهای اپل و سامسونگ بر سر طراحی تبلت‌هاشان، این رایانه‌های لوحی قرار است به عصر لپ‌تاپ‌ها خاتمه دهند.
در برنامه‌های پیشین دات‌کام، از عطش پایان‌ناپذیر شرکت‌های کامپیوتری برای رقابت و تصاحب سهم بیشتر در بازار تبلت‌ها گفته بودیم. این موضوع حالا به تغییر ذائقه کاربران هم دامن زده به طوری که رفته رفته سهم تبلت‌ها در سبد تکنولوژی کاربران، در حال پیشی گرفتن از لپ‌تاپ‌هاست. گزارش‌ها حاکی است که در سال ۲۰۱۳ برای نخستین بار، میزان فروش تبلت‌ها از لپ‌تاپ‌ها بیشتر خواهد بود.
بر اساس یافته‌های وب‌سایت «دیسپلی سرچ» که تحولات مربوط به بازار تلبت‌ها و لپ‌تاپ‌ها را دنبال کرده، میزان فروش تبلت‌ها، همان‌طور که در گمانه‌زنی‌های دو سه سال گذشته تحلیل‌گران بازار تکنولوژی‌های جدید لحاظ شده بود، هر سال با افزایشی قابل توجه همراه بوده است، به طوری که پیش‌بینی‌های اولیه حاکی است که میزان فروش تلبت در سال ۲۰۱۳ رشدی ۶۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۲ خواهد داشت.
پیش‌بینی‌ها حاکی است که در سال ۲۰۱۳ بیش از ۲۴۰ میلیون دستگاه تبلت به فروش خواهد رسید، و در این میان ۴۵ درصد از بازار در اختیار تبلت‌های هفت و هشت اینچی خواهد بود و تبلت‌های ۱۰ اینچی هم که اپل سهم اصلی فروش آنها را در دست دارد، ۱۷ درصد از این بازار را تشکیل می‌دهند.
اما بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال ۲۰۱۳، تعداد ۲۰۷ میلیون دستگاه لپ‌تاپ به فروش می‌رسد که این رقم برای اولین بار کمتر از میزان فروش تبلت در یک مقطع زمانی مشابه است.
همین پیش‌بینی‌ها حاکی است که چینی‌ها نزدیک به سی درصد از تبلت‌های عرضه شده در سال ۲۰۱۳ را خریداری می‌کنند و البته بیشتر این تبلت‌ها را شرکت‌های محلی چینی عرضه خواهند کرد.
اما نکته قابل توجه در این پیش‌بینی‌ها این است که در رقابت میان تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها تا چهار سال دیگر یعنی سال ۲۰۱۷ میلادی، تبلت‌ها ۷۵ درصد از میزان فروش را به خود اختصاص می‌دهند و شرکت‌های تولید کننده تبلت، تنها یک چهارم بازار را برای تولیدکنندگان لپ‌تاپ می‌گذارند.
please wait

No media source currently available

0:00 0:09:42 0:00
لینک مستقیم

فن‌آوری‌های فردا
آیفون‌های ارزان‌قیمت

قرار است برای آیفون جدیدی که در اواخر ۲۰۱۳ به بازار می‌آید پول کمتری پرداخت کنید
قرار است برای آیفون جدیدی که در اواخر ۲۰۱۳ به بازار می‌آید پول کمتری پرداخت کنید
یکی از ویژگی‌های محصولات اپل که آنها را از دسترس بسیاری از کاربران دور نگه داشته، قیمت بالای این محصولات است. در آمریکا اگر شما نخواهید آیفون را با قراردادی که شرکت‌های مخابراتی برای دو سال به شما تحمیل می‌کنند، صاحب شوید، باید مبلغی بین ۶۵۰ تا ۸۵۰ دلار پرداخت کنید، مبلغی که در بریتانیا و اروپا تا سی درصد اضافه می‌شود، و در کشوری چون ایران تحت تأثیر قیمت روز بازار ممکن است بین دو تا سه میلیون تومان تمام شود.
اما شنیده‌ها حاکی است که اپل قرار است نسخه‌ای تازه از آیفون به بازار عرضه کند که قیمتی بسیار ارزان‌تر از آیفون کنونی خواهد داشت.
ویژگی‌های قابل انتظار:
آن طور که وال استریت جورنال گزارش کرده، تلفن همراه جدید اپل قرار است بیشتر ویژگی‌های آیفون کنونی را داشته باشد، و احتمال دارد اپل از طریق بازیافت مدل‌های قدیمی‌اش، این محصول را به گونه‌ای طراحی و راهی بازار کند که قیمت تمام شده پایین‌تری داشته باشد.
در صورت تحقق این موضوع، احتمالاً باید منتظر باشیم که نسخه‌هایی از آیپاد و آیپد هم با قیمتی نازل‌تر از نسخه‌های کنونی در اختیار مشتریان قرار گیرد.
چه زمانی باید منتظر چنین محصولی بود؟
بلومبرگ گزارش کرده که نسخه ارزان‌قیمت آیفون احتمالاً در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه میشه و قیمت این محصول هم بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار پیش‌بینی شده.
--------------------------------------------------
نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ

شرکت کره‌ای سامسونگ از یک دستگاه تلویزیون هوشمند که با صدا و حرکات بیننده کنترل می‌شود رونمایی کرد. این بخشی از نبرد بزرگ بین سامسونگ و اپل برای کنترل وسایل سرگرمی در اتاق نشیمن خانه‌هاست.
پس از آن که در سال گذشته قطعی شد که شرکت اپل روی تولید دستگاه‌های تلویزیون هوشمند تحقیق می‌کند، اکثر شرکت‌های تولیدکننده وسایل الکترونیک و کامپیوتری، از سونی گرفته تا اینتل، سعی کرده‌اند پیش از ورود محصول اپل به بازار تلویزیون‌های هوشمند ساخت خود را روانه بازار کنند.
ویژگی‌های قابل انتظار
اون طور که گاردین گزارش کرده، دستگاه تلویزیونی که شرکت سامسونگ در نمایشگاه بین‌المللی وسایل الکترونیک در لاس‌وگاس رونمایی کرد، مثل تلفن‌های موبایل یا کامپیوترهای لپ‌تاپ می‌تواند با نرم‌افزارهای جدید به‌روز شود.
این تلویزیون هوشمند، می‌تواند تصاویر پنج منبع گوناگون تصویری را به طور همزمان نشان دهد، از جمله کانال‌های تلویزیونی متعارف در هر منطقه، فیلم‌های سینمایی یا سریال‌های تلویزیونی که خریداری یا کرایه شده، و عکس‌ها، موسیقی‌ها و فیلم‌های صاحب تلویزیون، و بالاخره استفاده از سرویس‌هایی مثل «اسکایپ».
این دستگاه با برخورداری از قابلیت اتصال به شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند نشان دهد دوستان شما در شبکه‌های اجتماعی، مشغول دیدن چه برنامه‌هایی هستند، و چه مطالب و تصاویری روی توئیتر یا یوتیوب توجه فراوانی به خود جلب کرده است.
چه زمانی باید منتظر چنین محصولی بود؟
پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است سامسونگ این محصول را در نیمه نخست سال ۲۰۱۳ وارد بازار می‌کند. بنابراین شما در زمستان امسال یا بهار سال ۹۲ می‌توانید احتمالاً این محصول تازه را در بازارها ببینید.

شبکه‌های اجتماعی
اما شاید برای‌تان جالب باشد، بدانید شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۳ چه امکانات جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهند. در این برنامه به توئیتر می‌پردازیم که نوید داده است در سال جدید، دردسر پیدا کردن مطالب قدیمی شما در این شبکه اجتماعی را کم می‌کند.
شاید بعضی از شما در حال استفاده از نسخه آزمایشی آرشیو توئیتر باشید. توئیتر از ماه پایانی سال ۲۰۱۲ به کاربران خود نوید داد که آرشیو تمام توئیت‌های آنها را به گونه‌ای که قابل جستجو و نیز دانلود کردن باشد، به آنها عرضه خواهد کرد.
با این حال این گزینه هنوز برای همه کاربران توئیتر فعال نشده و سال ۲۰۱۳ سالی است که قرار است همه ما کاربران توئیتر از چنین امکانی برخوردار شویم.
برای اطلاع از اینکه چنین امکانی برای شما فعال شده یا نه، کافی به بخش تنظیمات (ستینگ) اکانت توئیتر خود بروید و به پایین صفحه دقت کنید. اگر کلید درخواست برای ایجاد آرشیو در این صفحه فعال شده باشد، شما می‌توانید با کلیک بر آن روند فعال‌سازی آرشیو توئیتر خود را کلید بزنید.
توئیتر پیش از این هم در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۲ امکان دانلود یا ارسال توئیت را برای کاربرانش فعال کرده بود.
XS
SM
MD
LG