لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۱

رویای هالیوودی ال چاپو گوزمان


هم‌زمان با خبر دستگیری ال چاپو گوزمان، قاچاقچی معروف مکزیکی، که در تابستان گذشته از زندان فوق امنیتی آلتی پلانو در شهر مکزیکو سیتی گریخته بود، مصاحبه مفصلی با وی که توسط شان پن، هنرپیشه آمریکایی انجام شده بود، در مجله رولینگ استون منتشر شد.

به گزارش گاردین، شان پن این مصاحبه را بلافاصله بعد از فرار پر سر و صدای گوزمان از زندان انجام داده است.

در این مصاحبه گوزمان از دنیای تجارت مواد مخدر، زندگی به سبک اشراف و همین طور کمک گرفتن از مهندسان اروپایی برای حفر تونلی که راه فرارش از زندان فوق امنیتی بود، صحبت کرده است.

مأموران امنیتی مکزیک ادعا کرده‌اند که آنها با دنبال کردن رد حرکت‌های شان پن، توانستند مزرعه‌ای را که گوزمان در آن مخفی شده بود پیدا کنند. این مزرعه در غرب مکزیک واقع شده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مصاحبه شان پن با گوزمان هفت ساعت به طول انجامیده است. رولینگ استون اعلام کرده که گوزمان متن نهایی مصاحبه را قبل از چاپ خوانده و تأیید کرده است.

در این مصاحبه گوزمان می‌گوید: «من بیشتر از هر کس دیگری در این جهان هروئئین، شیشه، کوکایین و ماری جوانا قاچاق کرده‌ام... من لشگری پر از زیردریایی، هواپیما، تانک و قایق در دست دارم». این در حالی‌ است که در آخرین مصاحبه گوزمان که بیش از دو دهه قبل انجام شده بود، او خود را یک «کشاورز» خوانده بود.

تماس شان پن با گوزمان توسط یک هنرپیشه مکزیکی منتقد دولت به نام کیت دل کاستیو ممکن شده بود. دل کاستیو به عنوان مترجم در زمان مصاحبه با شان پن و گوزمان حضور داشته است.

گوزمان در جایی از این مصاحبه می‌گوید که خودش بیست سال است هیچ ماده مخدری مصرف نکرده و در عین حال به نظر می‌رسد گوزمان از قاچاق مواد مخدر هم رضایتی ندارد. او می‌گوید: «واقعیت این است مواد مخدر نابود کننده است، اما در جایی که من بزرگ شدم هیچ راه دیگری برای ادامه حیات وجود نداشت. وضع هنوز هم همان طور است».

گوزمان در یکی از فقیرترین مناطق مکزیک متولد و رشد کرده است.

گوزمان روز جمعه در حالی که قصد فرار، باز هم از راه یک تونل، را داشت در شهر لوس موچیس مکزیک دستگیر شد. به گفته دادستان کل مکزیک، گوزمان با تنی چند از تهیه‌کنندگان سینما هم مذاکراتی در خصوص تهیه فیملی از زندگی‌اش داشته است. به نظر می‌رسد که اینبار رویای هالیوودی او، باعث دستگیری‌اش شده است.

XS
SM
MD
LG