لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۱

سلطنت نوروزی: چهار زن بودیم بین جمعیت عظیم مردان


مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ایران برگزار شد و ضمن تجلیل از بازیکنان، مربیان، داوران، باشگاه‌ها و مسئولین مرد در ۱۸ بخش، به زنان برتر هم در چهار بخش، تندیس ویژه اهدا شد.

سلطنت نوروزی عنوان بهترین داور زن فوتبال ایران را به خود اختصاص داد. او نسبت به پخش نشدن صحبت‌هایش در فیلم مراسم معترض است.

خانم نوروزی می‌گوید از قبل می‌دانسته که به عنوان بهترین داور انتخاب خواهد شد و به همین خاطر به اعضای خانواده‌اش اطلاع داده بوده تا تماشاگر برنامه باشند اما اتفاقاتی در مراسم افتاد که باعث ناراحتی آنها شد.

او در این باره به «ورزش سه» گفته است: «باید در رقابت‌های بین‌المللی قضاوت کنیم اما دو روز وقت گذاشتیم و آمدیم تهران تا کلیپ مراسم ضبط شود. اما صحبت‌های من از تلویزیون پخش نشد. در داخل سالن پخش شد اما از تلویزیون نه!»

این تنها موضوع حاشیه‌ای در خصوص حضور زنان در مراسم برترین‌های فوتبال ایران نبود. فقط چهار زن برای تجلیل دعوت شده بودند. یک داور و یک کمک داور، همراه با بهترین بازیکن و بهترین گلزن. در سایر بخش‌ها، فقط از برترین‌های مرد، تجلیل به عمل آمد.

سلطنت نوروزی می‌گوید: «جمعیت عظیمی در سالن حضور داشتند که در این میان فقط چهار نفر خانم بودند. متاسفانه همیشه توجه به خانم‌ها کمتر است. ما چهار نفر بین جمعیت عظیمی از آقایان مانده بودیم.»

او می‌گوید وقتی زمان به معرفی زنان رسید نه صحبتی کردیم، نه اجازه دادند بیشتر از چند ثانیه روی سکو بمانیم. در پایان مراسم هم وقتی قرار شد برترین‌ها عکس یادگاری بگیرند، به قدری ازدحام بود که اصلاً نتوانستیم روی سکو برویم و عکس بیاندازیم. این مسائل ناراحت کننده است.

داور بین‌المللی فوتبال ایران یادآور شده است که اتفاقاتی که در مراسم تجلیل از برترین‌ها افتاد، باعث شده دخترش به گریه بیافتد و مشابه این موضوع پارسال هم در مراسم ورزشگاه آزادی رخ داد.

انتخاب برترین بانوی فوتبالیست ایران، نخستین بخش مراسم بود. شبنم بهشت، بازیکن تیم شهرداری سیرجان به عنوان برترین بانوی فوتبالیست سال گذشته برگزیده شد.

در ادامه سارا قمی فوتبالیست باشگاه ملوان بندرانزلی روی صحنه آمد و جایزه بهترین گلزن لیگ برتر بانوان را دریافت کرد. قمی فصل گذشته با ۲۴ گل، عنوان «خانم گل» مسابقات را از آن خود کرد.

انسیه مافی‌نژاد به عنوان برترین کمک‌داور و سلطنت نوروزی به عنوان بهترین داور فوتبال بانوان انتخاب شدند. نوروزی می‌گوید چون در سالن بود، نمی‌دانست تلویزیون حرف‌هایش را پخش نکرده اما وقتی همسرش پرسید چرا صحبت‌های تو را پخش نکرد، متوجه این موضوع شده.

بهترین داور زن فوتبال ایران ابراز امیدواری کرده است تا با حضور مهدی تاج در راس فدراسیون فوتبال ایران، مشکلات برطرف شود و زنان بتوانند با آسودگی خیال بیشتری فعالیت کنند.

XS
SM
MD
LG