لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۲

محرومیت زنان از تماشای بازی تیم ملی فوتسال زنان ایران


تیم ملی فوتسال زنان ایران در شرایطی مقابل ازبکستان قرار گرفت که علاوه بر محرومیت تماشاگران، برای نخستین بار به خبرنگاران زن هم اجازه حضور در ورزشگاه داده نشد.

تیم ایران که مهیای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌شود، با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل ازبکستان به برتری رسید، اما فدراسیون فوتبال علاوه بر تماشاگران، خبرنگاران را هم از حضور در ورزشگاه منع کرد.

خبرگزاری ایسنا در گزارش انتقادی خود نوشته: «تحریم رسانه‌ای ورزش بانوان ادامه دارد. در حالی که مقامات کشور بر توسعه ورزش بانوان تأکید دارند، توسعه رسانه‌ای ورزش بانوان با مشکل سیاستگذاری مواجه است. در گذشته عکاسان اجازه نداشتند، اکنون حتی خبرنگاران خانم هم اجازه پوشش خبری ندارند.»

کشمکش رسانه‌ای بین موافقین و مخالفین، اظهارات ضد و نقیض مسئولین و اعتراضات گسترده در شبکه‌های اجتماعی برای حضور زنان در سالن والیبال، سرانجام بدون نتیجه فروکش کرد و فقط آقایان نظاره‌گر لیگ جهانی والیبال و مسابقات قهرمانی آسیا بودند.

اما این بار، اجازه تماشای بازی تیم ملی فوتسال زنان هم به خانم‌ها داده نشده. به خبرنگاران زن نیز مجوز پوشش خبری مسابقه ایران و ازبکستان تعلق نگرفت، موضوعی که در برخی رسانه‌ها از جمله ایسنا و خبرگزاری فارس، بازتاب یافت.

در گزارش خبرگزاری ایسنا آمده است: «فدراسیون و وزارت ورزش هر کدام دیگری را مقصر می‌دانند. مشکلات مربوط به انعکاس اخبار ورزش بانوان همیشه دردسر ساز بوده و هماهنگی برای پوشش این رقابت‌ها از موانع اصلی خبرنگاران در ورزش بانوان است.»

فرشته کریمی، الناز آرمات، نغمه مرادی، فرزانه توسلی، نسیمه غلامی، فاطمه شریف، مهسا نظری، سارا شیربیگی، فهیمه زارعی، فاطمه اعتدادی، لیلا خدابنده‌لو، اعظم آخوندی، طاهره مهدی‌پور، زهره میثمی، سحر پاپی، سهیلا ملمولی، فاطمه پاپی، و مرضیه توفیقی‌نسب بازیکنان تیم ملی ایران هستند.

با توجه به منع حضور خبرنگاران، فروزان سلیمانی سرمربی ایران پس از پایان مسابقه مصاحبه مطبوعاتی نداشت.

با این حال، سایت فدراسیون فوتبال ایران به نقل از او نوشته: «نقاط ضعفی مانند حفظ توپ و به ثمر رساندن گل داریم که باید برطرف شود تا عملکرد مطلوبی به جا بگذاریم. ازبکستان جنگنده و قدرتمند ظاهر شدند ولی در تکنیک از ما پایین‌ترند.»

مقصوداوف سرمربی ازبکستان هم گفت: «ایران قوی ظاهر شد و از تجربیات خود بهره برد و به پیروزی رسید. استرس بازیکنان و دیر آغاز شدن اردو، دلایل شکست ما در این مسابقه بود.»

هر دو تیم مهیای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا می‌شوند که از آخرین روز شهریور در مالزی برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG