لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۲

کمپینی با هدف کاهش محدودیت‌های تأمین دارو برای ایرانیان


تحریم‌های گسترده غرب علیه جمهوری اسلامی، که به طور غیرمستقیم محدودیت‌هایی را در تأمین برخی داروهای اساسی برای شهروندان ایرانی در داخل ایران به دنبال داشته، اعتراض شهروندان ایرانی خارج از کشور را بر انگیخته است.

گرچه تحريم‌های آمريکا و متحدان اروپايی این کشور، کالاهای ضروری و از جمله دارو را شامل نمی‌شوند ولی به نوشته بلومبرگ، مشکلات عظيم ايران برای معاملات خارجی و مسدود بودن شبکه بانک‌های بين‌المللی به روی ايران باعث شده که واردات اين گونه کالاها به ايران بسيار مشکل شود.

دولت آمریکا نیز به تازگی تأیید کرده است که صادرات داروی این کشور به ایران طی سال ۲۰۱۲ بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته و به رقم ۱۴.۸ میلیون دلار رسیده است.

آماری که خبرگزاری رویترز آن را تأییدی بر ادعای برخی وکلا و کارشناسان مستقل ارزیابی کرده که می‌گویند «تحریم‌ها باعث سخت‌تر شدن دسترسی ایران به بازارهای دارو در ایالات متحده آمریکا است».

در این میان گروه «هوار» که با ایده مقابله با جنگ،‌ تحریم و سرکوب دولتی شکل گرفته، تا کنون فعالیت‌های مختلفی برای اطلاع‌رسانی و اعتراض به محدودیت‌های دارویی برگزار کرده است.

این گروه که چندی پیش هم برای روایت بحران دارو در ایران، پرفورمانسی را در نیویورک برگزار کرد، این بار کمپینی را با هدف درخواست از بانک‌های بین‌المللی برای تسهیل مبادلاتِ اقتصادی مربوط به دارو برگزار کرده است.

تصاویری که در گزارش تصویری بالای صفحه می‌بینید، از طریق گروه هوار در اختیار رادیو فردا قرار گرفته است.
XS
SM
MD
LG