لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۲

جام جهانی والیبال: آرژانتین با خولیو ولاسکو بر ایران غلبه کرد


دور نخست جام جهانی والیبال و گزینشی المپیک ۲۰۱۶ با یک شگفتی به پایان رسید و تیم ملی ایران با نتیجه ۳ بر یک مغلوب آرژانتین شد.

آلبی سلسته با هدایت خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی ایران، در حالی به برتری رسید که گیم اول را به ایران واگذار کرده بود اما پس از قهرمانی در پان آمریکن، یک نتیجه دور از انتظار را هم در جام جهانی به جا گذاشت.

در این مسابقات که با حضور ۱۲ تیم به میزبانی ژاپن در حال برگزاری است، ایران با ترکیب محمد موسوی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، شهرام محمودی، عادل غلامی، سعید معروف و مهدی مرندی بازی را آغاز کرد.

نتیجه ست اول، ۲۷-۲۵ به سود ایران رقم خورد. راه راه پوشان آرژانتین با بهره‌گیری از آمادگی پالاسیوس و کونته در گیم نخست نیز چهار امتیاز پیش افتادند اما همبازیان سعید معروف به بازی برگشتند و نتیجه را به سود خود رقم زدند. اتفاقی که فقط در همین ست رخ داد و دیگر تکرار نشد.

ست دوم با حساب ۲۵-۲۲ و با نمایش عالی فاکونتو کونته به نفع آرژانتین ثبت شد. همین نتیجه در ست سوم تکرار شد و سباستین سول ناکارآمدی مهاجمین ایران را به رخ اسلوبودان کواچ کشید تا غفور را جایگزین شهرام محمودی کند.

ایران شروع ضعیفی در ست چهارم داشت. این گیم که با برتری ۲۶-۲۴ آرژانتین به پایان رسید، با بیرون کشیدن کاپیتان توسط کواچ و همچنین جایگزینی مجتبی میرزاجانپور به جای عبادی‌پور همراه شد.

سرویس‌های موفق میرزاجانپور در واپسین لحظات مسابقه باعث شد ایران امتیازات عقب افتاده را جبران کند و تساوی در عدد ۲۴ را رقم بزند. اما متقابلاً سرویس آرژانتین هم دفاع و دریافتی در پی نداشت. سرانجام خولیو ولاسکو توانست با تیم کشورش و با کسب هر سه امتیاز، ایران را از پیش رو بردارد.

موسوی پس از بازی گفت: ولاسکو ما را به خوبی می شناسد اما این دلیل خوبی برای باختن نیست. حتی مقابل بهترین تیم‌های دنیا وقتی دریافت اول به خوبی می‌رسید راحت بازی می‌کردیم اما امروز با وجود دریافت‌های عالی، نتوانستیم اسپک بزنیم.

سرعتی‌زن تیم ملی ایران در ادامه گفت: «نمی‌دانم ایراد کارمان کجا بود که با تیم قد کوتاه آرژانتین به مشکل خوردیم. اگر خودمان بودیم باید ۳ بر صفر حریف را شکست می‌دادیم.»

ولاسکو هم در نشست خبری بعد از بازی گفت: «وقتی سرمربی ایران بودم مقابل آرژانتین پیروز شدیم. آن موقع برای ایران خوشحال بودم و برای آرژانتین ناراحت. حالا برای آرژانتین خوشحال شده‌ام اما برای ایران ناراحتم.»

ایران در روز دوم این مسابقات و برای کسب نخستین پیروزی به مصاف تونس خواهد رفت. این تیم در اولین بازی، در سه گیم پیاپی به لهستان باخت.

در سایر دیدارها ایتالیا ۳-۱ مقابل کانادا به برتری رسید. آمریکا در سه گیم متوالی از سد استرالیا گذشت. روسیه با همین نتیجه بر ونزوئلا چیره شد. ژاپن قهرمان آسیا هم در دیداری دشوار با حساب ۳-۲ بر مصر قهرمان آفریقا غلبه کرد.

XS
SM
MD
LG