لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۹

سیاست داخلی و خارجی؛ موضوع داغ‌ترین مناظره نامزدهای هشت‌گانه

سومین مناظره هشت نامزد تأیید صلاحیت‌شده برای انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد ۹۲، روز جمعه ۱۷ خرداد با محوریت سیاست داخلی و خارجی برگزار شد و رادیو فردا در زمان برگزاری این مناظره مهم‌ترین محورهای آن را به طور همزمان پوشش داد.

۲۰:۰۴ ۱۷.۳.۱۳۹۲
سوال: راهکار شما برای به کار گیری تجربیات و استفاده از دستاوردهای دولت‌های قبل چیست؟
۲۰:۰۳ ۱۷.۳.۱۳۹۲
غلامعلی حداد عادل: مردم ایران در طول تاریخ در دفاع از سرزمین خود غیرتمند بوده‌اند. فشار بیشتر هم بشود، مردم ایران تلاش خواهند کرد و دست به دست دولت خواهند داد تا از استقلال کشور دفاع کنند.
۲۰:۰۱ ۱۷.۳.۱۳۹۲
سوال: در صورت اعمال فشار بیشتر نظام سلطه، تا چه اندازه حاضرید حافظ مرزهای استقلال جمهوری اسلامی باشید؟
۲۰:۰۰ ۱۷.۳.۱۳۹۲
علی‌اکبر ولایتی: اختیارات ریاست جمهوری مصرح در قانون اساسی، کافی است و در چارچوب این اختیارات می‌توان کشور را مدیریت کرد... انتقاد از این قانون برای توجیه کار نکردن‌ها و بد کارکردن‌ها است.
۱۹:۵۸ ۱۷.۳.۱۳۹۲
سوال: آیا اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی با شعارهای انتخاباتی و وعده‌هایی که داده‌اید، تناسب دارد؟
۱۹:۵۷ ۱۷.۳.۱۳۹۲
سعید جلیلی: بین سیاست‌ خارجی ایران و آمریکا تعارض‌های جدی وجود دارد... مثلا آمریکا می‌گوید رژیم صهیونیستی را قبول دارد و ایران این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسد... ما به اندیشه اسلام ناب که بسیار مترقی‌ است، اعتقاد داریم ولی در آمریکا تأکید بر نظام سرمایه‌داری است.
۱۹:۵۶ ۱۷.۳.۱۳۹۲
سوال: راه حل آمریکا برای مناقشات منطقه نظیر فلسطین، سوریه، افغانستان و بحرین توسل به زور است، در حالی که راه حل پیشنهادی ایران مراجعه به آرای عمومی است. به نظر شما دلیل این‌که آمریکا اینگونه عمل می‌کند چیست؟
۱۹:۵۵ ۱۷.۳.۱۳۹۲
محمدباقر قالیباف: بخشی از قدرت‌های بزرگ اعتقادی به حرف‌هایی که در رسانه‌های خود می‌زنند، ندارند و این رفتار دو گانه است... در حقوق بشر هم این قدرت‌ها در یک جا از خود عکس‌العمل نشان می‌دهند، ولی در جای دیگر کاری نمی‌کنند... این ناشی از روحیه یکجانبه‌نگری است.
۱۹:۵۳ ۱۷.۳.۱۳۹۲
سوال: در طول یک سال گذشته ۱۸ بار شبکه‌های برون‌مرزی جمهوری اسلامی بدون هیچ توجیه قانونی توسط آمریکا قطع شده است. فکر می‌کنید دلیل این اقدامات چیست؟
۱۹:۵۲ ۱۷.۳.۱۳۹۲
علی‌اکبر ولایتی: همکاری بین سه قوا یک اصل اساسی است و در این میان نقش قوه مجریه باید برجسته‌تر باشد... اختلاف بین دولت و مجلس در سال‌های اخیر و بی‌توجهی دولت به تصمیم‌های مجلس و عدم توجه دولت به مصوبات مجلس و درگیری‌های دیگر، موجب رنج مردم می‌شود... شعار من برای دولت آینده «اخلاق‌مداری» است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG