لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۱

سیاست داخلی و خارجی؛ موضوع داغ‌ترین مناظره نامزدهای هشت‌گانه

سومین مناظره هشت نامزد تأیید صلاحیت‌شده برای انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد ۹۲، روز جمعه ۱۷ خرداد با محوریت سیاست داخلی و خارجی برگزار شد و رادیو فردا در زمان برگزاری این مناظره مهم‌ترین محورهای آن را به طور همزمان پوشش داد.

۲۰:۱۸ ۱۷.۳.۱۳۹۲
سوال: به نظر شما مهمترین میراث امام خمینی چیست و چگونه از این ظرفیت برای تحقق برنامه‌های دولت خود استفاده می‌کنید؟
۲۰:۱۷ ۱۷.۳.۱۳۹۲
محمدباقر قالیباف: امروز فرصت‌های بزرگ و ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد... مخصوصا در حوزه اقتصادی که می‌توانیم همکاری‌هایی را با کشورهای همسایه داشته باشیم... منطقه‌گرایی هم مهم است و در این زمینه فرصت‌های خوبی در منطقه خاورمیانه داریم... به نظر من مزیت و فرصت ما، توجه به منطقه خاورمیانه است.
۲۰:۱۵ ۱۷.۳.۱۳۹۲
سوال: امروز جمهوری اسلامی تبدیل به قدرت بزرگ جهانی شده است. دولت شما چه برنامه‌ای برای استفاده از ظرفیت‌های راهبردی نظام دارد؟
۲۰:۱۴ ۱۷.۳.۱۳۹۲
محمد غرضی: در جوامع اسلامی آزادی خیلی وسیع‌تر تعریف می‌شود... در جوامع اسلامی آزادی به نیازهای روحی و روانی پاسخ می‌دهد و در جوامع غربی به نیازهای غریزی... محدوده آزادی را فطرت انسان تعریف می‌کند.
۲۰:۱۲ ۱۷.۳.۱۳۹۲
سوال: با توجه به ضرورت تامین آزادی‌های فردی و اجتماعی قانونی، حدود و مرزهای این آزادی چیست؟ چه تفاوتی میان آزادی در جامعه اسلامی و آزادی در جامعه غربی و سکولار وجود دارد؟
۲۰:۱۱ ۱۷.۳.۱۳۹۲
محسن رضایی: قطعا ولی با شیوه جدید... مردم زینت‌المجالس دولتمردان نیستند که در استان‌ها برویم برایشان دستی تکان بدهیم و برگردیم... دولت ما، دولت پاسخگو خواهد بود... تبعیض‌ها را برطرف خواهم کرد، پارتی‌بازی‌ها را برطرف خواهم کرد... بین اقوام مختلف رقابت ایجاد خواهم کرد... اول با کارشناسان جلسه می‌گذارم، بعد با کارآفرینان و دانشگاهیان و بعد می‌روم میان مردم.
۲۰:۰۹ ۱۷.۳.۱۳۹۲
سوال: آیا سفرهای استانی را در دولتتان ادامه خواهید داد؟
۲۰:۰۸ ۱۷.۳.۱۳۹۲
سعید جلیلی: ۲۲ خرداد ۸۸ یک اوج در کشور بود به لحاظ مانور جمهوریت نظام... یک مشارکت گسترده در یک ساز و کار بسیار عالی... عده‌ای می‌خواستند این اوج را تخریب کنند و اقداماتی هم انجام دادند و فتنه بزرگ را انجام دادند... این افراد به نظام ظلم کردند... کشور ما امنیت را بر اساس پشتوانه مردمی دارد نه بر اساس ساز و کار پلیسی... ۹ دی اوج حضور مردم برای مقابله با ظلمی بود که به نظام شد و این فتنه به دنبال آن خاموش شد.
۲۰:۰۶ ۱۷.۳.۱۳۹۲
سوال: حماسه ۹ دی را چگونه تحیلی می‌کنید؟
۲۰:۰۶ ۱۷.۳.۱۳۹۲
محمدرضا عارف: من بر شایسته‌سالاری تأکید دارم... باید از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کرد و در این مسیر باید به دولت‌های قبلی هم مراجعه کرد... پایداری و استقامت دولت موسوی، سازندگی دولت رفسنجانی، اصلاح‌طلبی دولت آقای خاتمی و پشتکار و فعالیت آقای احمدی‌نژاد را مبنای کار خود قرار خواهم داد و از نیروهای برجسته و تجربیات این دولت‌ها استفاده خواهم کرد... اگر رئیس جمهور شوم از تجربیات و برنامه هفت کاندیدا و افراد رد صلاحیت‌ شده هم استفاده خواهم کرد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG