لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۹

بازیکنان ایران در جام بیستم: حسین ماهینی


بزرگترین آرزوی ورزشی خود را حضور در جام جهانی و بازی در اروپا می‌دانست. اولی محقق شده و دومی هم منوط به درخشش در اولی است.

از بچگی با پدرش محمدحسن ماهینی که بازیکن شاهین بوشهر بود به تمرینات تیم‌شان می‌رفت. فوتبال را از ایرانجوان بوشهر شروع کرد و تا ۱۹ سالگی در شهر خودش بازی می‌کرد. پس از آن به استقلال اهواز پیوست و شش سال عضو این تیم بود.

ماهینی که ۲۷ ساله است، سه سال برای ذوب آهن توپ زد. یکی از بهترین بازی‌های دوران حرفه‌ای خود را دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با الهلال عربستان می‌داند که به فینالیست شدن ذوب آهن انجامید. افتخاری که پس از آن، نصیب باشگاه‌های ایرانی نشده.

خرداد ۱۳۹۱ نیز به اتفاق سیدجلال حسینی، محسن بنگر و حسینی ماهینی با اجازه کی‌روش، از تمرین تیم ملی به هیئت فوتبال تهران آمدند و هر سه با هم قرارداد خود را با پرسپولیس به ثبت رساندند.

بیش از ۲۰ بازی ملی دارد و تمام این بازی‌ها در دوران سرمربیگری کی‌روش بوده که برای نخستین بار او را در ذوب آهن دید، پسندید و به تیم ملی دعوت کرد.

قبل از آن، با تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی دوحه به مدال برنز رسید. طی پنجسال بعدی، اکثر بازیکنان آن تیم امید به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شدند و بازی کردند، ولی ماهینی نه در دوران قلعه‌نویی، نه دایی و نه قطبی، فرصت بازی در تیم ملی را نیافت.

بازیکن مورد علاقه‌اش فیلیپ لام است. می‌گوید به این خاطر که من هم مانند او می‌توانم هم در دفاع چپ و هم راست بازی کنم.

به همین خاطر است که کی‌روش او را در هر دو پست به میدان می‌فرستد. مثلاً مقابل لبنان در بازی برگشت جام ملت‌های آسیا و بازی دوستانه با آنگولا که قبل از جام جهانی برگزار شد، او در پست دفاع چپ بازی کرد.

بهمن ۹۲ خبری درباره ماهینی منتشر شد که بر اساس آن، یک قطعه زمین به همراه یک واحد مسکونی به مساحت جمعاً ۲۰۶ مترمربع و ارزش ریالی ۸۰۰ میلیون ریال توسط او وقف شده. بر اساس اعلام سازمان اوقاف، حسین ماهینی این زمین و واحد ساختمان مسکونی را در شهرستان دشتی استان بوشهر با نیت احداث مجتمع فرهنگی ورزشی وقف کرد.
XS
SM
MD
LG