لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۶

صعود استقلال به رده دوم لیگ برتر


در هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال در تبریز به مصاف گسترش رفت و با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید تا با این پیروزی و یک بازی کمتر نسبت به سپاهان، به رده دوم صعود کند.

در نیمه نخست سجاد شهباززاده گل اول استقلال را به ثمر رساند. در نیمه دوم هم محسن کریمی گل دوم را زد.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، امین حاج محمدی، هرایر مگویان (حنیف عمران‌زاده)، خسرو حیدری، میلاد فخرالدینی، امید ابراهیمی، روزبه چشمی، میثم مجیدی، یعقوب کریمی (محسن کریمی)، جابر انصاری و سجاد شهباززاده بازی کردند.

فراز کمالوند سرمربی گسترش نسبت به قضاوت داور معترض بود و گفت: «دو پنالتی صد در صد را داور نگرفت، روزبه چشمی هم باید کارت زرد دوم را دریافت می‌کرد.»

دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و ذوب‌آهن در اهواز با برتری ۳ بر صفر ذوب‌آهن همراه بود که صعود شاگردان یحیی گل محمدی به رده چهارم را در پی داشت. گل‌های ذوب‌آهن را هادی محمدی، امید خالدی مدافع فولاد و مهرداد قنبری به ثمر رساندند.

سرمربی فولاد درباره ناکامی‌های متوالی تیمش گفت: مطمئن باشید که تسلیم نخواهیم شد، وضعیت سختی است، هشت بازیکن را به دلیل سربازی از دست دادیم. شعبده‌ای در فوتبال وجود ندارد و فقط بازیکن و مربی هستند که نقش خود را ایفا می‌کنند.

اسکوچیچ در ادامه یادآور شد: «چهار پیشنهاد از تیم‌های دیگر داشتم. آیا حالا باید سرم را به دیوار بزنم که چرا تیم‌های دیگر را انتخاب نکردم. قراردادم را تمدید کردم و رفتم. اما وقتی برگشتم خیلی چیزها تغییر کرده بود.»

دیدار سپاهان و تراکتورسازی با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید تا موقعیت سپاهان در صدر جدول متزلزل شود.

حسین فرکی سرمربی سپاهان پس از توقف خانگی تیمش گفت: «وقتی زور گلزنی نداریم و توان در تیم نیست که توپ را نگه داریم، طبیعی است به هافبک و دفاع فشار وارد می‌شود و تیم ناخودآگاه عقب می‌رود. چاره‌ای نداریم جز اینکه به فکر چاره باشیم!»

در ورزشگاه شهدای شهر قدس تیم‌های راه‌آهن و ملوان به مصاف هم رفتند که این بازی با برد انزلی‌چی‌ها به پایان رسید. تک گل بازی را آرش افشین به ثمر رساند.

حمید استیلی که سال گذشته سرمربیگری راه‌آهن را بر عهده داشت، امسال ملوان را هدایت می‌کند.

فرهاد کاظمی سرمربی راه آهن گفت: «از بی‌نظمی بازیکنانم دلخورم. بازیکنان باید با عملکرد خوب خود نتیجه بگیرند نه با حاشیه‌سازی. البته در صحنه گلی که آرش افشین زد داور ۱۰۰ درصد مقصر بود. در آن صحنه خودم روی خط بودم و دیدم که بازیکن ملوان در آفساید قرار داشت.»

شهرآورد مشهد بین پدیده و سیاه‌جامگان در حضور حدود پنج هزار هوادار با نتیجه یک بر صفر به سود پدیده رقم خورد. تک گل این دیدار را مهدی خیری به ثمر رساند.

بازی‌های این هفته، چهارشنبه با دیدار پرسپولیس و سایپا در ورزشگاه آزادی به پایان خواهد رسید.

XS
SM
MD
LG