لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۹

یکه‌تازی پرسپولیس در صدر جدول پس از غلبه بر تراکتورسازی


در آخرین دیدار از هفته بیستم لیگ‌ برتر، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با سه گل مقابل تراکتورسازی تبریز به برتری رسید.

پرسپولیس با این پیروزی ۴۷ امتیازی شد و فاصله خود در صدر جدول را با تراکتورسازی به ۹ امتیاز افزایش داد.

فاصله سرخپوشان با رقیب بعدی‌شان استقلال که در رده سوم ایستاده، به سیزده امتیاز رسید.

در این بازی مهدی طارمی، رامین رضاییان و وحید امیری برای پرسپولیس، موفق به گشودن دروازه محمدرضا اخباری شدند. سروش رفیعی سازنده دو گل پرسپولیس، از بهترین بازیکنان حاضر در زمین بود.

در دقیقه ۸۸ کمال کامیابی‌نیا هافبک دفاعی پرسپولیس اخراج شد تا بازی حساس شهرآورد مقابل استقلال را از دست بدهد.

دو دقیقه بعد، فرزاد حاتمی مهاجم تراکتورسازی نیز با دریافت کارت زرد دوم، اخراج شد تا تراکتورسازی مثل میزبان، ۱۰ نفره به پایان بازی برسد.

حاتمی در حالی از بازی بعدی تیمش محروم شد که تراکتورسازی با حکم فیفا، جمعی از بازیکنان اصلی‌اش را در اختیار ندارد و حالا مشکلاتش به مراتب بیشتر می‌شود.

در ترکیب پرسپولیس علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان (سامان نریمان جهان)، محمد انصاری، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، سروش رفیعی (صادق محرمی)، مهدی طارمی و وحید امیری به میدان رفتند.

برای تراکتورسازی هم محمدرضا اخباری، محسن بنگر، هادی محمدی، محمدرضا مهدی‌زاده، محمد ایرانپوریان، سعید آقایی، محمد نوری، فرزاد حاتمی، شهرام گودرزی (لوسیانو ادینیو)، کرار جاسم و محمد ابراهیمی بازی کردند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پایان بازی، درباره درگیری لفظی برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش صحبت کرد.

رسانه‌های ورزشی به نقل از کی‌روش نوشته بودند بازیکنان پرسپولیس چاق هستند و به تیم ملی دعوت نخواهند شد.

طاهری گفت: «من در کنفرانس مطبوعاتی کی‌روش نبودم ولی آن طور که تاج اعلام کرد، صحبت‌هایش را با حالت خنده گفته. خبرگزاری‌ها نباید چیزهایی که مشکل‌ساز هستند را تیتر کنند. ما در خدمت فوتبال و تیم ملی و به خصوص پرسپولیس هستیم.»

امیر قلعه‌نویی پس از شکست تیمش مقابل پرسپولیس گفت:‌ «واقعیت این است که پرسپولیس از ما خیلی بهتر بود. ما هم ۱۰ بازیکن‌مان را نداشتیم. چند اشتباه از بازیکنان بزرگ ما سر زد. نوری و بنگر این اشتباهات را انجام دادند.»

سرمربی تراکتورسازی یادآور شد: «گل اول پرسپولیس آفساید بود و بیرانوند هم روی حاتمی خطای پنالتی کرد. شانس قهرمانی پرسپولیس خیلی بیشتر است ولی ما راه‌مان را می‌رویم.»

از قلعه‌نویی درباره اختلاف کی‌روش و برانکو هم سوال شد. او گفت: «هم تیم ملی درگیر بازی‌هاست و هم پرسپولیس. در دعوا هر طرف یک حرفی می‌زند. ان‌شاءالله وحدت پیش بیاید، استقلال سه‌شنبه ببرد تا سهمیه ایران حفظ شود و تیم ملی هم برای اولین بار، دو بار پشت سر هم به جام جهانی برود.»

برانکو ایوانکوویچ نیز در نشست خبری گفت: تراکتور مشکلات زیادی داشت و کاملاً قلعه نویی را درک می‌کنم. اما در زمین نشان دادیم که بهترینیم و سزاوار رتبه‌ای هستیم که در اختیار داریم.

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: با وجود فاصله ۹ امتیازی، هیچ چیز تمام نشده. جایگاه خوبی داریم ولی از هیچ چیز مطمئن نیستیم.

XS
SM
MD
LG