لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۰

تردد قطار بین ایران و ترکیه، پس از توقف چند روزه، از سر گرفته شد


مدیرکل امور مرزی وزارت کشور خبر داد که تردد قطارهای باری بین ایران و ترکیه که به دلیل بمب‌گذاری در این مسیر از دوم مرداد ماه متوقف شده بود از روز چهارشنبه، ششم مرداد، دوباره از سر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مجید آقابابایی روز جمعه هشتم مرداد، گفت که این مسیر تعمیر شده و از عصر روز ششم مرداد تردد قطارهای باری بین دو کشور برقرار شده است.

به گفته مقامات ایران، بعد از ظهر شنبه دوم مرداد، در مسیر راه آهن ترکیه و در نزدیکی مرز ایران، هنگام حرکت یک قطار باری ترکیه، یک بمب دستی (ریموت) منفجر شده بود.

بر اثر این انفجار «حدود ۱۰ کیلومتر از خط راه آهن ترکیه قطع شده» و حرکت قطارها بین دو کشور متوقف شده بود.

در این زمینه استانداری وان گروه پ.ک.ک را متهم به این بمب‌گذاری کرده است.

به گفته خبرگزاری ایرنا، تردد قطارهای مسافربری در این مسیر به دنبال شدت یافتن درگیری بین نیروهای دولتی ترکیه و گروه پ.ک.ک در یک سال گذشته در مناطق شرق و جنوب شرق این کشور، متوقف شده بود، اما قطارهای باری «به طور محدود» به فعالیت خود در این مسیر ادامه می‌دهند.

پس از وقوع کودتا در ترکیه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در اطلاعیه‌ای، از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خواسته بود تا اطلاع ثانوی و تا زمان برقراری دوباره امنیت و آرامش، از هرگونه ثبت‌نام و اعزام گردشگر به مقاصد گردشگری این کشور اکیداً خودداری کند.

با این حال خبرگزاری ایسنا روز ۵ مرداد در گزارشی خبر داده بود که تورهای به مقصد ترکیه با وجود این اطلاعیه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از سر گرفته شده است.

XS
SM
MD
LG