لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۶

رئیس قوه قضائیه:‌ استفاده از ابزار ضد انقلاب در انتخابات جرم است


صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه می‌گوید برخی برای پیشبرد برنامه‌های انتخاباتی خود از «ابزار ضد انقلاب» استفاده می‌کنند که اقدامی «مجرمانه» است.

خبرگزاری صدا و سیما روز دوشنبه نهم اسفند، گزارش کرد آقای لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی از افرادی سخن به میان آورده که در «تخریب» نظام و انتخابات با «دشمن» همکاری می‌کنند.

او گفته است که «دشمنان» از طریق «ایجاد شایعات و تخریب انتخابات و تخریب نظام وارد شده‌اند» و استفاده برخی از این «ابزار‌ها» در انتخابات آینده «خطرناک» و «جرم» است.

رئیس قوه قضائیه نامی از این افراد و جریان‌ها نبرد٬ اما افزود «برخی رسانه‌های ضد انقلاب توسط برخی در درون کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد که صد در صد جرم است».

در ماه‌های اخیر سایت «آمد‌نیوز»، از جمله سایت‌های فارسی زبان خارج ایران، گزارشی در مورد برخی حساب‌ها در قوه قضائیه منتشر کرده بود و محمود صادقی، نماینده تهران، هم در صحن علنی مجلس از این قوه خواسته بود در این‌باره توضیحاتی ارائه دهد.

پیگیری‌ها در مورد شفاف‌سازی این حساب‌ها از سوی این نماینده مجلس منجر به بروز برخی جنجال‌های سیاسی شد تا جایی که محمود صادقی نیز به منظور پاره‌ای توضیحات احضار شد.

همکاری و هرگونه مصاحبه با بسیاری از رسانه‌های فارسی زبان خارج ایران می‌تواند در جمهوری اسلامی منجر به بازداشت و برخی جریمه‌های قضایی شود، و در سال‌های اخیر تعداد قابل توجهی از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی و مدنی به اتهام همکاری با رسانه‌ها و برخی نهاد‌های حقوق بشری در ایران بازداشت و زندانی شده‌اند.

«فریبکاری دشمنان» برای «تخریب انتخابات»

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار شود.

بر اساس برخی گزارش‌ها محافظه‌کاران برنامه منسجمی برای حضور در این دوره از انتخابات تدارک دیده و امیدوار هستند بتوانند حسن روحانی را در این دوره از انتخابات شکست بدهند.

در این میان فعالیت رسانه‌های فارسی زبان خارج ایران به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام‌های جمهوری اسلامی و محافظه‌کاران در این دوره از انتخابات تبدیل شده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی در فاصله چند ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ بار دیگر درباره همکاری با این رسانه‌ها و استفاده از آنها هشدار داده‌اند.

صادق لاریجانی هم در همین زمینه گفته است که «دشمنان با فریبکاری و استفاده از دستگاه‌های اطلاعاتی مختلف٬ برای تخریب انتخابات در درون کشور» بهره می‌برند.

او اضافه کرده «هیچ معنایی ندارد که برخی آب به آسیاب دشمن بریزند و از برنامه‌های ضد انقلاب برای تخریب رقیب و پیشبرد برنامه‌های انتخاباتی خود استفاده کنند».

به گفته رئیس دستگاه قضایی «اکنون که هنوز ماه‌ها به انتخابات باقی مانده است برخی از آنها [رسانه‌های ضد انقلاب] می‌گویند که اگر فلانی روی کار بیاید به نفع ماست و فلانی نیاید چطور می‌شود».

آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی نیز پیش از این در جریان انتخابات سال گذشته مجلس دهم و مجلس خبرگان رهبری و نیز مخالفتش با نامزدی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ۹۶ گفته بود که این مسائل به رسانه‌های فارسی زبان خارج ایران ارتباطی ندارد.

او ۲۸ بهمن ماه سال گذشته نیز در واکنش به راه‌اندازی کمپینی با هدف حذف احمد جنتی٬ محمدتقی مصباح یزدی و محمد یزدی از ترکیب مجلس خبرگان رهبری گفته بود که «رادیوی انگلیسی دارد به مردم تهران دستورالعمل می‌دهد به فلانی رأی بدهید، به فلانی رأی ندهید و معنای این چیست؟»

XS
SM
MD
LG