لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۷

نخست‌وزیر بریتانیا پس از انتقادهای فزاینده با قربانیان آتش‌سوزی لندن ملاقات کرد


ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا که به خاطر نتایج بد انتخابات پارلمانی اخیر به شدت تحت فشار است و همزمان به خاطر دیدار نکردن با قربانیان آتش‌سوزی بزرگ در یک برج مسکونی مورد انتقاد قرار گرفته، بالاخره روز جمعه با تعدادی از مجروحان این حادثه که در بیمارستان بستری هستند، دیدار کرد.

طبق آخرین گزارش‌ها آمار کشته‌شدگان در این آتش‌سوزی بزرگ که روز چهارشنبه در برج مسکونی گرنفل روی داد و موجب خشم گسترده اهالی محل شده، به ۳۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تاکنون جرمی کوریبن رهبر حزب کارگر، صادق خان شهردار لندن، شاهزاده ویلیام و حتی ملکه الیزابت ۹۱ ساله با قربانیان این آتش‌سوزی بزرگ ملاقات کرده‌اند.

حتی از درون حزب محافظه کار نیز واکنش ترزا می به این حادثه را مورد انتقاد قرار داده‌اند. او روز پنجشنبه وعده داد که در مورد این آتش‌سوزی تحقیقات همه‌جانبه‌ای صورت خواهد گرفت. بیش از ۶۰۰ نفر در این برج مسکونی زندگی می‌کردند و بر اساس گزارش‌های منتشر شده به احتمال زیاد تعداد تلفات این حادثه افزایش خواهد یافت.

خانم می روز جمعه در یک دیدار خصوصی با تعدادی از مجروحان این حادثه در یکی از بیمارستان‌های لندن ملاقات کرد. روز پنجشنبه نیز پس از ملاقات با کارمندان امدادرسانی در یک مصاحبه تلویزیونی تأثر خود را در مورد این حادثه ابراز کرد.

مایکل پورتيلو از وزیران سابق دولت حزب محافظه‌کار در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت: «ترزا می می‌بایست در کنار قربانیان می‌بود. او باید برای پذیرش احساسات مردم آماده باشد و اینقدر از مردم نترسد.»

صادق خان شهردار لندن روز جمعه خطاب به ترزا می نوشت، مردم از واکنش کند نهادها ومقامات مسئول به شدت خشمگین هستند. او در بخشی از نامه خود افزود: «ساکنان منطقه احساس می‌کنند که تحت تأثیر فقدان اطلاعات در مورد اعضای خانواده و دوستان‌شان غم وغصه آنها افزایش یافته است.»

او افزود مردم ساکن برج‌های مسکونی که در نمای آنها از موادی شبیه به برج مسکونی گرنفل استفاده شده اکنون به شدت نگران هستند که ممکن است حادثه مشابهی برای آنها اتفاق بیافتد.

عملکرد ترزا می با جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بسیار متفاوت بود. آقای کوربین هنگام دیدار از محل حادثه ساکنان این برج و اهالی محل را در آغوش گرفت. اعضای خانواده سلطنتی نیز روز جمعه برای دیدار با ساکنان و داوطلبان کمک به قربانیان به محل حادثه رفتند.

تعدادی از ساکنان این برج که از سرنوشت اعضای خانواده خود بی‌اطلاع هستند از اعضای خانواده سلطنتی خواهش کردند که به خواست آنها رسیدگی کنند. شاهزاده ویلیام وعده داد که دوباره با آنها دیدار خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز می‌افزاید بوریس جانسون وزیر خارجه و از اعضای ارشد حزب محافظه‌کار بریتانیا حزب کارگر را متهم کرده که از این فاجعه برای اهداف سیاسی خود بهره‌برداری می‌کند. او در پیامی گفت: «انتقاد از عملکرد سرویس‌های امداد، سیاست‌بازی منزجرکننده حزب کارگر است.»

پلیس لندن اعلام کرده تحقیقات دامنه‌داری را درمورد احتمال ارتکاب جرم که باعث این آتش‌سوزی شده باشد انجام خواهد شد.

XS
SM
MD
LG