لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۷

آتش‌سوزی در لندن ۱۲ کشته و ده‌ها مصدوم برجای گذاشت


آتش‌سوزی در برج گرنفل در غرب لندن
آتش‌سوزی در برج گرنفل در غرب لندن

پلیس لندن خبر می‌دهد که بر اثر آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در غرب لندن دست‌کم۱۲ نفر کشته و ۶۴ نفر نیز راهی بیمارستان شده‌اند که حال ۲۰ نفر از آنها وخیم است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این آتش‌سوزی روز چهارشنبه، ۲۴ خرداد، در برج ۲۴ طبقهٔ مسکونی گرِنفِل واقع در محله کنزینگتون شمالی، نزدیک به محله اعیان‌نشین ناتینگ‌هیل رخ داد.

در مورد علت این آتش‌سوزی هنوز گزارشی مخابره نشده‌ است.

در همین حال پلیس لندن می‌گوید که ممکن است هنوز افرادی در داخل ساختمان مانده باشند و تعداد قربانیان این حریق ممکن است بیش از تعداد اعلام‌شده باشد.

در حال حاضر، حدود ده ساعت پس از آغاز این حریق، دودی سیاه هم‌چنان ساختمان گرنفل را در خود گرفته، اما مسئولان آتش‌نشانی لندن از قول مهندسان سازه می‌گویند که این برج در خطر فروریزی نیست.

بیش از ۲۰۰ آتش‌نشان و حدود صد تن از کادر پزشکی در محل حضور یافته، اما صادق خان، شهردار لندن، می‌گوید که با گذشت ده ساعت از آغاز حریق، آتش‌نشانان تنها توانسته‌اند به طبقه دوازدهم این ساختمان ۲۴ طبقه برسند.

صادق خان افزود که هنوز از وضعیت شمار زیادی از ساکنان این مجتمع خبری در دست نیست و از بازماندگان حادثه خواست تا هرچه زودتر با مقامات تماس بگیرند.

برج بتنی گرنفل در سال ۱۹۷۴ در منطقه کارگری و چندفرهنگی کنزینگتون ساخته شد و سال گذشته تمامی پنجره‌ها و سیستم گرمایشی آن با خرج ۱۱ میلیون دلار نوسازی شده بود.

ساکنان ساختمان و شاهدان عینی می‌گویند که روکش‌های فلزی نمای ساختمان باعث گسترده شدن سریع حرارت به نقاط مختلف این برج و ادامه حریق شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ساکنان محل یک سال پیش در مورد خطر و احتمال بروز حریق در این ساختمان به خاطر زباله‌هایی که در جریان نوسازی در کنار ساختمان جمع می‌شود هشدار داده بودند.

XS
SM
MD
LG