لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۴

پرونده حمله به مطهری در شیراز «در دستور کار دادسرای نظامی» است


علی مطهری، نماینده تهران در مجلس
علی مطهری، نماینده تهران در مجلس

وکیل علی مطهری، نماینده تهران در مجلس، از رسیدگی به بخش دوم پرونده حمله به موکلش در شیراز، توسط دادسرای نظامی خبر داده و دلیل این موضوع را به دست آمدن دلایلی جدید در پرونده شیراز عنوان کرده است.

مصطفی ترک‌همدانی در گفت‌و‌گو با ایسنا گفته است که «حین رسیدگی به پرونده موکلم دلایلی به دست آمد که منجر به تشکیل پرونده جدیدی در دادسرای نظامی استان فارس شد و با دستور دادستان نظامی شیراز رسیدگی به این پرونده آغاز شده است».

آقای ترک همدانی اضافه کرده که «این پرونده حدود یک ماه است که تشکیل شده و در مرحله تحقیقات مقدماتی است».

پیشتر در آذرماه امسال وکیل آقای مطهری گفته بود که دادگاه بررسی‌کننده حمله به این نماینده مجلس در شیراز، برای حمله‌کنندگان به او و نیز دو مدیر دانشگاه شیراز، احکام تعلیقی در نظر گرفته، و دبیر تشکل دعوت‌کننده از او را به یک میلیون تومان جریمه محکوم کرده است.

آقای ترک همدانی، در آن زمان گفته بود که شش نفر از حمله‌کنندگان، «به اتهام اخلال در نظم عمومی و توهین و تخریب عمومی» به دو سال حبس و ۱۰ ضربه شلاق محکوم کرده اما این حکم «دو سال تعلیق دارد».

او گفته بود که دو حمله‌کننده دیگر به موکلش، به دلیل «توهین» به چهار و نیم ماه حبس و ۳۷ ضربه شلاق محکوم شده‌اند که برای این دو متهم نیز «یک سال تعلیق حکم صادر شده است».

در مقابل دانشجوی دعوت‌کننده از آقای مطهری، به جرم «معاونت در امتناع از دستورات و قوانین دانشگاه از طریق دعوت علی مطهری و زمینه‌سازی برای سخنرانی» به یک میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده، دو نفر از مدیران دانشگاه به دو سال انفصال از خدمت محکوم شده‌اند که حکم یک نفر از آنها نیز با دو سال تعلیق همراه است.

در زمینه این احکام هم وکیل آقای مطهری به ایسنا گفته که به دلیل تشکیل پرونده در دادسرای نظامی، موکلش به حکم دادگاه در محکومیت متهمان به حبس و شلاق تعلیقی اعتراض نکرده، چرا که به گفته او علی مطهری وعده داده «اگر حمله‌کنندگان نام آمران را اعلام کنند، نسبت به حکم دادگاه اعتراضی نخواهد کرد».

علی مطهری در ۱۸ اسفند ۹۳، برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود که در فرودگاه «با هجوم نیروهای لباس‌شخصی مورد ضرب‌وشتم» قرار گرفت و در ‌‌نهایت مجبور به بازگشت به تهران شد.

وی پیش از این تلویحاً برخی از مهاجمان به خود را وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی کرده‌ بود.

آقای مطهری همچنین اعلام کرده بود که حمله‌کنندگان به او در شیراز، «دستور سازمانی» داشته‌اند و خواستار محاکمه «آمران و دستوردهندگان» حمله به خود شده بود.

سه‌شنبه ۱۹ آبان چهارمین و آخرین جلسه دادگاه حمله به آقای مطهری برگزار شده بود.

XS
SM
MD
LG