لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۷

لحظه به لحظه با نخستین روز از اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل

نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از روز سه‌شنبه دوم مهر، کار خود را آغار کرد و باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، از سخنرانان روز نخست بودند.

۰۰:۴۷ ۳.۷.۱۳۹۲
حسن روحانی: خشونت و افراط جایی برای مدارا و تفاهم که لازمه زندگی انسان و جامعه مدرن است، نمی‌گذارد.
۰۰:۴۷ ۳.۷.۱۳۹۲
روحانی: نتیجه تحریم‌ها همان آتش‌افروزی و جنگ‌طلبی و نابودی انسان‌ها است. این آتش فقط دامن قربانیان تحریم را نمی‌گیرد، بلکه به اقتصاد و زندگی مردم جوامع تحریم‌کننده نیز لطمه وارد می‌کند.
۰۰:۴۶ ۳.۷.۱۳۹۲
رئیس جمهور ایران: تحریم‌ها خشونت‌آمیزند. هوشمند و غیرهوشمند، یک‌جانبه و چندجانبه ندارند. تحریم‌ها ناقض حقوق مسلم بشری هستند.
۰۰:۴۶ ۳.۷.۱۳۹۲
روحانی: تحریم‌ها ذاتا ضد صلح و ضد بشری هستند که دولت‌ها و نخبگان سیاسی را هدف قرار نمی‌دهند و مردم را قربانی می‌کنند.
۰۰:۴۵ ۳.۷.۱۳۹۲
روحانی: دانشمندان هسته‌ای ایران به چه جرمی ترور شدند؟ آیا ترور کنندگان محکوم شدند؟
۰۰:۴۵ ۳.۷.۱۳۹۲
حسن روحانی: تروریسم و کشتن انسان‌های بی‌گناه اوج افراط و خشونت است... اما خشونت‌ها و افراط‌هایی که تحت عنوان مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرد نیز محکوم است.
۰۰:۴۴ ۳.۷.۱۳۹۲
روحانی: ما هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را محکوم می‌کنیم.
۰۰:۴۳ ۳.۷.۱۳۹۲
روحانی: در سوریه، زمانی که برخی با سرازیر کردن تسلیحات سعی در افرطی کردن این منطقه داشتند ما گفتیم که بحران سیاسی سوریه، راه حل نظامی ندارد.
۰۰:۴۳ ۳.۷.۱۳۹۲
روحانی: سرزمین فلسطین در اشغال است، حقوق آن‌ها نقض می‌شود. جنایاتی که بر مردم بی‌گناه فلسطین می‌رود، خشونت نهادینه‌ای را به نمایش می‌گذارد که برای توصیف آن آپارتاید مفهوم و واژه کم‌وزنی به نظر می‌آید.
۰۰:۴۲ ۳.۷.۱۳۹۲
روحانی: مداخله نظامی در افغانستان، جنگ تحمیلی صدام علیه ایران، اشغال کویت، مداخله نظامی علیه عراق و رفتار خشن سرکوب‌گرانه علیه مردم فلسطین، ترور شخصیت‌های سیاسی و مردم عادی در ایران و بمب گذاری در کشورهای منطقه نمونه‌هایی از خشونت در سه دهه گذشته در این منطقه است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG