لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۲

لحظه به لحظه با نخستین روز از اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل

نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از روز سه‌شنبه دوم مهر، کار خود را آغار کرد و باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، از سخنرانان روز نخست بودند.

۱۶:۴۹ ۲.۷.۱۳۹۲
بان گی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل سخنرانی خود را آغاز کرده است.
۱۶:۵۲ ۲.۷.۱۳۹۲
بان گی‌ مون از تمام قدرت‌های بزرگ خواست تا از ارسال تسلیحات برای طرفین دعوا در سوریه خودداری کنند.
۱۶:۵۵ ۲.۷.۱۳۹۲
شصت و هشتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در حالی برگزار می‌شود که دبیرکل سازمان ملل پیشتر گفته بود انتظار می‌رود دستکم ۱۳۰ تن از سران کشورهای مختلف به همراه بیش از ۶۰ وزیر خارجه در این نشست حضور پیدا کنند.
۱۶:۵۶ ۲.۷.۱۳۹۲
به گزارش خبرگزاری‌ها، تمرکز اصلی این نشست بر روی بحران سوریه است.
۱۶:۵۸ ۲.۷.۱۳۹۲
در چارچوب نشست مجمع، چندین جلسه در سطوح بالا برگزار خواهد شد که جلسه‌ای در خصوص خلع سلاح هسته‌ای از جمله آن‌ها است که ۴ مهرماه قرار است برگزار شود.
۱۷:۰۱ ۲.۷.۱۳۹۲
کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اول مهرماه گفت که در حاشیه نشست مجمع، کشورهای ۵+۱ و ایران نیز در خصوص برنامه هسته‌ای جمهوری سالامی با یکدیگر دیدار خواهند کرد. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران پیشتر به خبرگزاری ایرنا گفته بود که جلسه با ۵+۱ روز پنجشنبه، ۴ مهرماه برگزار می‌شود.
۱۷:۰۸ ۲.۷.۱۳۹۲
چهارم مهرماه همچنین قرار است که شورای امنیت سازمان ملل مذاکره‌ای در سطوح بالا در مورد معضل گسترش تسلیحات کوچک و سبک برگزار کند. طبق گزارش‌ها انتظار می‌رود این نشست با تصویب قطعنامه‌ای همراه باشد و قرار است این قطعنامه، هشداری باشد در مورد خطراتی که تجارت کنترل نشده این تسلیحات برای صلح و امنیت جهانی به همراه دارد.
۱۷:۱۳ ۲.۷.۱۳۹۲
بان گی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه در سخنرانی خود به طور ویژه در مورد سوریه صحبت کرد و به حمله شیمیایی ۳۰ مرداد در حومه دمشق اشاره کرد.
۱۷:۱۵ ۲.۷.۱۳۹۲
وی از شورای امنیت خواست تا قطعنامه‌ای تصویب کند که به موجب آن تسلیحات شیمیایی سوریه تحت نظارت بین‌المللی قرار بگیرد. بان گی مون همچنین خواهان مجازات بانیان این حمله شیمیایی شد.
۱۷:۱۶ ۲.۷.۱۳۹۲
دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل به عنوان اولین سخنگو از میان سران کشورها، سخنرانی خود را آغاز کرد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG