لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۳

لحظه به لحظه با نخستین روز از اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل

نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از روز سه‌شنبه دوم مهر، کار خود را آغار کرد و باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، از سخنرانان روز نخست بودند.

۱۷:۴۸ ۲.۷.۱۳۹۲
رئیس جمهور آمریکا: جامعه جهانی باید بر روی حذف تسلیحات شیمیایی سوریه تأکید کند.
۱۷:۴۹ ۲.۷.۱۳۹۲
اوباما با تأکید بر لزوم ممنوعیت استفاده از تسلیحات شیمیایی اظهار کرد که ایران نیز قربانی تسلیحات شیمیایی بوده است.
۱۷:۵۲ ۲.۷.۱۳۹۲
اوباما: در هفته‌های گذشته ما و روسیه به توافقی دست یافتیم بر سر این‌که تسلیحات شیمیایی تحت کنترل بین‌المللی قرار بگیرد و در نهایت نابود شود. اکنون شورای امنیت باید بر این اساس قطعنامه‌ای صادر کند... اگر شورای امنیت این کار را نکند، این به آن معنا است که این شورا قادر نیست به اساسی‌ترین وظیفه خود عمل کند.
۱۷:۵۴ ۲.۷.۱۳۹۲
اوباما: زمان آن رسیده که ایران و روسیه از حمایت از حکومت بشار اسد دست بکشند.
۱۷:۵۵ ۲.۷.۱۳۹۲
اوباما: آمریکا به دنبال منافع شخصی در سوریه نیست و تنها به دنبال حمایت از مردم سوریه و همچنین جلوگیری از تبدیل شدن این منطقه به پناهگاه تروریست‌ها است.
۱۷:۵۷ ۲.۷.۱۳۹۲
اوباما: ما تولید سلاح‌های کشتار جمعی را تحمل نخواهیم کرد... تولید این تسلیحات، از جمله تسلیحات هسته‌ای، امنیت جهانی را تهدید می‌کند.
۱۷:۵۹ ۲.۷.۱۳۹۲
رئیس جمهور آمریکا: تلاش‌های دیپلماتیک کنونی آمریکا بر روی دو موضوع متمرکز است؛ برنامه هسته‌ای ایران و کشمکش میان ایران و اسرائیل.
۱۷:۵۹ ۲.۷.۱۳۹۲
اوباما: ایران و آمریکا از زمان روی کار آمدن جمهوری اسلامی با یکدیگر رابطه‌ای ندارند.
۱۸:۰۰ ۲.۷.۱۳۹۲
اوباما: اعتقاد ندارد که اختلاف‌های عمیق ایران و آمریکا یک شبه حل می‌شود، اما من اعتقاد دارم که حل معضل هسته‌ای ایران یک قدم بزرگ است و این اقدام باید بر اساس احترام متقابل صورت بگیرد.
۱۸:۰۰ ۲.۷.۱۳۹۲
اوباما: به روحانی نامه نوشتم و گفتم که به دنبال حل صلح‌آمیز مسئله هسته‌ای ایران هستم... ما به دنبال تغییر رژیم در ایران نیستیم و حق هسته‌ای صلح‌آمیز ایران را به رسمیت می‌شناسیم.

بیشتر

XS
SM
MD
LG