لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۴

بازداشت بیش از ۷۰۰ خرده‌فروش مواد مخدر در تهران طی ۲۴ ساعت


رئیس پلیس تهران بزرگ از شناسایی و بازداشت بیش از ۷۰۰ «خرده‌فروش مواد مخدر» و «اراذل و اوباش» طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهر خبر داد.

خبرگزاری ایرنا روز دوشنبه دوم مرداد به نقل از حسین ساجدی‌نیا نوشت که این افراد طی اجرای دو مرحله از یک طرح ضربتی پلیس در مناطق مختلف تهران بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری فارس نیز نوشته که این طرح دو مرحله‌ای را مأموران انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اجرا کرده‌اند.

آقای ساجدی‌نیا در حاشیه اجرای طرح مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر در تهران افزوده که مرحله اول این طرح٬ «برخورد با مزاحمان نوامیس» بود که طی آن ۸۶ نفر از «اراذل و اوباش» شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته این مقام انتظامی٬ در مرحله دوم این طرح با محوریت برخورد با مواد مخدر و فروشندگان آن٬ «با شناسایی ۱۴۰ نقطه آلوده در سطح شهر تهران، ۶۱۲ نفر از توزیع کنندگان موادمخدر شناسایی و دستگیر شدند».

رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین از کشف و ضبط «۱۳۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی» از بازداشت‌شدگان خبر داد.

او در ادامه اظهاراتش٬ از کشف و ضبط «بیش از هفت تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی» در چهار ماه گذشته سال جاری در سطح تهران خبر داد.

به گفته این فرمانده پلیس٬ در این مدت «۱۹ باند موادمخدر» نیز در سطح شهرتهران شناسایی و منهدم شده است.

آقای ساجدی‌نیا آمار معتادان متجاهر در تهران را بیش از ۱۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود هنوز خواسته شهروندان تهرانی برای پاکسازی این افراد محقق نشده است.

او همچنین از ظرفیت پایین کمپ‌های نگهداری و درمان معتادان شهر تهران انتقاد کرد و افزود: «ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد تهران حدود سه هزار نفر است که افراد دستگیر شده بعد از سه ماه دوباره به چرخه اعتیاد و کارتن‌خوابی باز می‌گردند».

با وجود بازداشت مکرر خرده‌فروشان و عمده‌فروشان مواد مخدر در ایران و انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر٬ آمار مصرف مواد مخدر در کشور کاهش نیافته است.

اوائل تیرماه٬ سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر از مرگ بیش از ۳ هزار تن به دلیل «سوء‌مصرف» مواد مخدر در سال ۹۵ خبر داد و تعداد مصرف‌کنندگان مستمر مواد مخدر در ایران را دو میلیون و ۸۰۸ هزار تن اعلام کرد.

پرویز افشار با اعلام این مطلب به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت که با توجه به آمار سال ۹۴، ‌با «رشد ۶.۲ درصدی مرگ و میر ناشی از مصرف مواد در سال ۹۵ مواجه بودیم».

آقای افشار همچنین مرگ و میر ناشی از مصرف روانگردان‌ها در ایران را دارای رشد ۸.۶ درصدی دانست و گفت که «این رشد، زنگ خطر استفاده از این مواد را به صدا درآورده است».

XS
SM
MD
LG