لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۲۶

فرمانده جدید بسیج: بر موضعم اصرار دارم و سران فتنه را نجس سیاسی می‌دانم


رئیس جدید سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر سخنان پیشین خود درباره میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفت که همچنان به نظر او «سران فتنه نجس سیاسی هستند، که با آب زمزم هم تطهیر نمی‌شوند».

غلامحسین غیب‌پرور، روز یکشنبه ۲۱ آذر در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج گفت که موضعش درباره رهبران معترضان به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ هیچ تغییری نکرده است.

او اضافه کرد: «بنده قبلاً سران فتنه را نجس سیاسی خوانده‌ام اکنون هم بر روی این موضع اصرار دارم؛ سران فتنه نجس سیاسی هستند، که با آب زمزم هم تطهیر نمی‌شوند مگر این که یک زمانی بیایند در ساحت ملت و رهبری معظم انقلاب توبه کنند».

فرمانده بسیج تأکید کرد: «من در صیانت از انقلاب به هیچ وجه اهل مماشات نیستم؛ رسانه‌ها و سایت‌های معاند و ضد انقلاب هم هرچه می‌خواهند بگویند و بنویسند».

رئیس جدید سازمان بسیج در سال ۹۳ و زمانی که فرماندهی سپاه فجر استان فارس را بر عهده داشت نیز میرحسین موسوی، مهدی کروبی، رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، و محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران، را «نجس سیاسی» خوانده و گفته بود این سه نفر بدون ابراز پشیمانی «تطهیر» نخواهند شد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و نزدیکان او از اعتراض‌ها به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با عنوان «فتنه» و از میرحسین موسوی و مهدی کروبی با عنوان «سران فتنه» نام می برند.

رهبر جمهوری اسلامی روز ۱۷ آذر غلامحسین غیب‌‌پرور را به سمت رئیس سازمان بسیج و محمدرضا نقدی را به سمت معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران منصوب کرد.

این فرمانده سپاه پس از کشته شدن حسین همدانی در سوریه، فرماندهی قرارگاه «امام حسین» را بر عهده داشت، و پیش از آن هم فرمانده سپاه فجر استان فارس بود.

آقای غیب‌پرور در سمت فرماندهی سپاه استان فارس و پس از آن بارها در انتخابات مختلف علیه اصلاح‌طلبان و به نفع نامزدهای اصولگرا سخن گفته است.

از جمله در انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان رهبری در سال ۹۴ گفته بود که مردم «به طرفداران فتنه و ساکتین در مقابل آن رأی نخواهند داد، حتی اگر کاندیدای خبرگان رهبری باشند».

برخی از وب‌سایت‌ها از جمله وب‌سایت سحام‌نیوز اعلام کرده بودند که آقای غیب‌پرور در سال ۹۳، در صدور دستور حمله به علی مطهری در شیراز نقش داشته است.

با این حال او در واکنش به این اتفاق گفته بود: «ما با این‌گونه برخوردهای سخیف مثل سنگ‌پراکنی مخالفیم و شدیداً محکوم می‌کنیم و مردم بصیر و ولایت‌مدار سناریوی پشت پرده این‌گونه اتفاقات را به‌خوبی می‌دانند».

آقای مطهری پیشتر مهاجمان و آمران حمله به وی در فرودگاه شیراز در ۱۸ اسفند ۹۳ را نیروی بسیج و سپاه پاسداران معرفی کرده بود، ولی مقام‌های رسمی حاضر به تأیید آن نشدند.

گرچه بخشی از پرونده مربوط به حمله به آقای مطهری، اکنون مدتی است که در دادسرای نظامی در دست بررسی است.

XS
SM
MD
LG