لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۱

حمله با چاقو در سوپرمارکتی در هامبورگ یک کشته و شش زخمی به جا گذاشت


پلیس آلمان می‌گوید که در حمله‌ای با چاقو که بعد از ظهر روز جمعه در سوپرمارکتی در هامبورگ، یک نفر کشته و شش تن زخمی شده‌اند. عامل این حمله در بازداشت پلیس است اما هنوز گزارشی در مورد انگیزه این اقدام منتشر نشده است.

بر پایه اعلام پلیس آلمان، فرد مهاجم ۲۶ ساله و متولد امارات متحده عربی است، اما هنوز مشخص نیست تابعیت چه کشوری را دارد.

بیانیه پلیس آلمان در این ارتباط همچنین می‌گوید فردی که در این حادثه کشته شده، یک مرد ۵۰ ساله آلمانی است، و در این حادثه یک زن پنجاه ساله و چهار مرد ۱۹ تا ۶۴ ساله زخمی شده‌اند.

یک مرد ۳۵ ساله هم در تلاش برای متوقف کردن ضارب به شدت مجروح شده است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

در بیانیه پلیس آلمان اشاره‌ای به انگیزه ضارب از این حمله نشده، اما خبرگزاری آلمان ساعتی پیشتر در گزارش خود، فرد مهاجم را «مظنون به سرقت» معرفی کرده بود که به طور پراکنده و بی‌هدف، حاضران را مضروب کرده و یک تن را کشته است.

شهرهای مختلف آلمان در یک سال گذشته، شاهد حملاتی با سلاح سرد بوده است و در مواردی هم مسئولیت چنین حملاتی را گروه حکومت اسلامی به عهده گرفته است.

از جمله در تیر ماه سال ۹۵، مهاجمی که یک جوان پناهنده افغان معرفی شد در حمله‌ای با تبر و چاقو به مسافران یک قطار پنج تن را زخمی کرد، و در نهایت داعش عامل این حمله را «سرباز» خود معرفی کرد.

در مرداد ماه سال گذشته هم در حمله مشابهی در روتلینگن آلمان، یک پناهجوی سوری با قمه، یک زن را کشت و دو نفر را زخمی کرد، گرچه پلیس در آن زمان اعلام کرد که ارتباطی بین این حمله و گروه‌ یا گروه‌های تروریستی پیدا نکرده‌است.

پیش از آن هم در اردیبهشت سال ۹۵، مرد ۲۷ ساله‌ای در شرق مونیخ در یک ایستگاه با چاقو به عابران حمله و با کشتن یک نفر، سه تن دیگر را زخمی کرد. پلیس پس از بازداشت این مهاجم، اعلام کرد که او از مشکلات روانی و اعتیاد رنج می‌برد.

در حادثه‌ای مشابه در اسفند سال گذشته هم یک مرد ۳۶ ساله در ایستگاه قطار دوسلدورف هفت تن را با تبر زخمی کرد که پلیس در این مورد هم گفت مهاجم «مشکلات روحی و روانی» دارد.

XS
SM
MD
LG