لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۷

پرسپولیس، استقلال را به صدر جدول فرستاد


در آغاز هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس در حضور بیش از ۴۰ هزار تماشاگر موفق شد استقلال خوزستان را شکست دهد. نتیجه‌ای که استقلال تهران را به جای همنام خوزستانی‌اش در صدر جدول قرار داد.

پرسپولیس در روزی که سنگربان اصلی‌اش را به خاطر محرومیت در اختیار نداشت، توانست طلسم شکست‌ناپذیری شاگردان عبدالله ویسی را بشکند. استقلال خوزستان پس از شکست در هفته اول مقابل سپاهان، تا هفته هفدهم نباخته بودند.

پرسپولیس در این بازی به تیمی که در نیم فصل فقط چهار گل دریافت کرده بود، دو گل زد تا با عبور از بهترین خط دفاعی لیگ برتر، در قامت مدعی ظاهر شود. مهدی طارمی با ثبت یازدهمین گل، موقعیت خود را در صدر جدول گلزنان تثبیت کرد.

این نتیجه که هدیه سال نوی میلادی ایوانکوویچ به پرویز مظلومی بود، باعث شد تفاضل گل استقلال تهران، بهتر از آبی‌پوشان خوزستان شود و بار دیگر در صدر جدول قرار بگیرند.

استقلال یک بازی کمتر انجام داده و روز جمعه مهمان ملوان بندرانزلی است. اگر ملوان با دو گل بر استقلال تهران غلبه کند، استقلال خوزستان مجدداً به صدر جدول برمی‌گردد اما برتری آبی‌پوشان، موقعیت این تیم را در رده اول، مستحکم خواهد کرد.

در نیمه نخست بازی پرسپولیس با استقلال خوزستان، ضربه سر رامین رضاییان به امید عالیشاه رسید تا او که پیشتر نیز می‌توانست گل بزند، این بار با یک سر دروازه خسوس موفق‌ترین گلر لیگ برتر را فرو بریزد.

در نیمه دوم نیز مهدی طارمی از خط وسط زمین با فرار از دام آفساید، در موقعیت تک به تک با خسوس توانست گل دوم پرسپولیس را بزند و خیال هواداران پرتعداد حاضر در ورزشگاه را آسوده کند.

هوادارانی که رایگان شدن طبقه دوم، باعث شده بود استقبال خوبی از این بازی به عمل بیاورند. حتی با گذشت نیم ساعت از آغاز بازی نیز آنها دسته دسته در حال ورود به ورزشگاه و نشستن روی سکوهای سیمانی طبقه فوقانی بودند.

​پرسپولیس با این برد ۲۹ امتیازی شد و با تداوم نتایج خوب، به رده پنجم جدول رسید تا رقابت مدعیان جام قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در بالای جدول، حساس‌تر از نیم فصل نخست، پیگیری شود.

در ترکیب پرسپولیس ایمان صادقی، محسن بنگر، لوکا ماریچ، رامین رضاییان، محمد انصاری، احمد نوراللهی (رضا خالقی‌فر)، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان (مهرداد کفشگری)، امید عالیشاه (علی علیپور)، فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی به میدان رفتند.

برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی تیمش در نشست خبری گفت: «خیلی خوشحالم که چنین بازیکنانی دارم، بازی بسیار خوبی ارایه کردیم. عملکرد تیمم نشان دهنده این بود که یک تیم قهرمان، چگونه باید بازی کند.»

شهرآورد اصفهان بین سپاهان و ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر با تساوی یک بر یک به پایان رسید. هر دو گل در نیمه اول به ثمر رسید. احسان پهلوان ذوب‌آهن را پیش انداخت اما محمدرضا خلعتبری توانست گل مساوی را به ثمر برساند.

ذوب‌آهن با این نتیجه ۳۰ امتیازی شد و در رده سوم قرار گرفت. سپاهان مدافع عنوان قهرمانی هم ۲۴ امتیازی است و رتبه هشتم را در اختیار دارد که مطلوب هوادارانش نیست.

یحیی گل‌محمدی سرمربی ذوب آهن به خبرنگاران گفت: «بعد از گلی که زدیم محتاط‌‌ شدیم و فضای زیادی به سپاهان دادیم. همین تحت فشار بودن باعث شد گل بخوریم. سعی می‌کنیم با بازی‌های تدارکاتی، خودمان را آماده رویارویی با پرسپولیس کنیم.»

سایپا که در فصل جاری نتایج خوبی گرفته، میزبان راه آهن بود و با گل محمدحسین علی‌نژاد توانست هر سه امتیاز بازی را نصیب خود کند. نماینده استان البرز با این برد ۳۰ امتیازی شد و با تفاضل گل کمتر از ذوب آهن در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

مهدی تارتار سرمربی راه آهن که در نیم فصل اول گفته بود تیمش نیم نگاهی به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارد، حالا در جایگاه چهاردهم باید برای فرار از سقوط به دسته پایین‌تر مبارزه کند.

مجید جلالی بعد از پیروزی تیمش گفت: «بازیکنان راه‌آهن در نیمه اول با شگردهای خود از لحاظ فنی قصد انجام بازی تخریبی را داشتند که در این امر موفق بودند اما در نیمه دوم توانستیم با تغییر تاکتیک به گل برسیم.»

فولاد خوزستان و پدیده مشهد هم در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر فولاد به پایان رسید. ساسان انصاری از روی نقطه پنالتی دروازه پدیده را باز کرد.

این نتیجه باعث شد تا فولاد یک گام دیگر از انتهای جدول دورتر شود و به جای راه آهن، در رتبه سیزدهم قرار بگیرد.

XS
SM
MD
LG