لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۸

صدای شما و «بسته شدن دفتر کانون مدافعان حقوق بشر»


روز یکشنبه ، برابر با اول دی ماه سال ۸۷، مأموران قضایی با یورش به دفتر کانون مدافعان حقوق بشر در یوسف آباد تهران، اقدام به پلمب این دفتر کردند.


به همین مناسبت ، سؤال هفته گذشته، برنامه شما چه فکر می‌کنید؟ به بسته شدن دفتر کانون مدافعان حقوق بشر در ایران ، اختصاص داشت.


تعداد زیادی از شنوندگان رادیو فردا از طریق پیامک ، ایمیل و پیام تلفنی به این پرسش پاسخ دادند ودر بحث آزاد برنامه «صدای شما، صدای فردا» دو شنونده رادیو فردا، مجتبی از ایران و اردشیر از دوبی، شرکت کردند.



اردشیر شنونده رادیو فردا در دوبی در این برنامه می‌گوید: «ایران مهد حقوق بشر در جهان است و استوانه کورش کبیر نشان دهنده این امر است ولی زمانی که به اقدام حکومت جمهوری اسلامی ایران، نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که این حکومت این طور تصور می‌کند که هیج حقی را برای شهروندان خود نباید در نظر بگیرد.»

مجتبی شنونده رادیو فردا در ایران نیز می‌گوید : «جمهوری اسلامی ایران از ۳۰ سال پیش ثابت کرده که تلاش می‌کند، هر چه مردم کمتر از حقوق خود آگاه شوند، بهتر است. با این کار حقوق بشر را با باورهای دینی خود تعریف می‌کند که طبیعتاً شاهد نقض حقوق بشر در ایران هستیم.»


به گفته مجتبی، «جمهوری اسلامی ایران، با بستن کانون مدافعان حقوق بشر، قانون اساسی کشور را زیر پا گذاشته زیرا در قانون اساسی ایران تاکید شده که انجمن‌هایی که فعالیت آنها مغایر با دین اسلام نباشد، آزادانه می‌توانند فعالیت داشته باشند و نیاز به مجوز ندارند.»


درادامه بحث آزاد دو شنونده رادیو فردا، در باره رابطه اسلام و حقوق بشر و امکان رعایت حقوق بشر در کشورهای اسلامی به بحث ادامه می‌دهند.


در برنامه هفته آینده چه می‌شنوید؟


سؤال تازه «برنامه شما چه فکر می‌کنید» این است که با توجه به آنکه تهران یکی از آلوده‌ترین شهرهای دنیاست، برای کاهش آلودگی هوا چه می‌توان کرد؟


برای شرکت در بحث آزاد برنامه «صدای شما، صدای فردا» از طریق پیامک، ایمیل و یا پیام تلفنی تماس بگیرید.


در ایمیل، پیامک و یا پیام تلفنی، شماره تلفن ثابتی، در اختیار قرار دهید، تا مقدمات شرکت شما را در بحث آزاد فراهم شود. همانطور که می‌دانید برقراری تماس با تلفن‌های همراه در ایران بسیار مشکل است، کیفیت صدا و همچنین قطع مکرر ارتباط با تلفن‌های همراه، تهیه برنامه را دچار مشکل می‌کند.


برای پاسخ به سؤال برنامه «شما چه فکر می‌کنید؟» از این راه‌ها استفاده کنید:


با شماره تلفن ۰۰۴۲۲۰۲۲۱۱۲۲۱۱۲ تماس بگیرید.


از طریق شماره تلفن پیامگیر رادیو فردا ۰۰۴۲۰۲۲۱۱۲۴۱۱۳ پیام بگذارید.


با استفاده شماره تلفن پیامک گیر رادیو فردا ۰۰۴۲۰۶۰۳۸۷۴۱۵۰ پیامک بفرستید.


و یا به آدرس ایمیل رادیو فردا info@radiofarda.com ایمیل بفرستید.


XS
SM
MD
LG