لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۱

ابی، نوروز ۹۰ و آرزوی دیرینه بازگشت به ایران


کنسرت نوروزی ابی در دبی در فروردین ۸۹
کنسرت نوروزی ابی در دبی در فروردین ۸۹

ابراهیم حامدی یا ابی، از پرطرفدارترین خوانندگان موسیقی پاپ ایران است که در دهه‌های گذشته آثاری به یاد ماندنی برای چندین نسل از ایرانیان و فارسی‌زبانان در سراسر جهان ارائه کرده است.


ابی نوروز امسال کنسرتی در دبی برگزار کرد که در قالب ویژه برنامه پخش‌زنده کنسرت‌های نوروزی، از طریق رادیو فردا پخش شد. او در گفت‌وگویی اختصاصی با رادیو فردا ضمن تبریک نوروز به مخاطبان رادیو، از کارهای جدیدش می‌گوید.

«خدمت شنوندگان رادیو فردا سلام عرض می‌کنم و سال نو را به تک تکتان تبریک می‌گویم. آرزو دارم سالی پر از سلامتی، سرشار از موفقیت در زیر خورشید تابان آزادی در پیش رو داشته باشید.»

  • ابی عزیز، قرار است آلبوم جدیدی از شما منتشر شود. ممکن است در مورد مجموعه کارهایی که در این آلبوم در کنار هم جمع شده‌اند و گویا قرار است که به زودی هم منتشر بشوند، کمی برای ما و شنوندگان رادیو فردا بگویید لطفاً؟

نام این آلبوم همان «حس تنهایی» است. مثل تمام آلبوم‌هایی که من در سابق منتشر کرده‌ام، مجموعه‌ای است از عاشقانه‌ها، یکی دو ترانه اجتماعی که همیشه در آلبوم های من هست، منتها این بار در این آلبوم، تعداد آهنگ‌ها بیشتر شده است.

در این آلبوم ما یازده آهنگ داریم. آهنگسازی اکثر کارهای این آلبوم را آقای شوبرت آواکیان که یکی از موزیسین‌ها و آهنگسازان بسیار بسیار خوب است، انجام داده‌اند و در این آلبوم پنج آهنگ دارند که هم این آهنگ را ساخته و هم تنظیم کرده‌اند.

یک آهنگ از آقای آندرآنیک دارم، که اسم این آهنگ «جهان‌بینی» است و دو آهنگ هم از آقای شادمهر عقیلی، هنرمند عزیز و دوست بسیار خوبم، در این آلبوم وجود دارد که شادمهر جان این دو آهنگ را به من هدیه کرده‌اند و من همین جا از ایشان تشکر می‌کنم.

بیشتر ترانه‌هایم، ترانه‌هایی هستند که ترانه‌سرایان جوان مملکتمان از ایران برایم فرستاده‌اند. بسیار از این بابت خوشحالم که برای اولین بار با ترانه‌سرایان جوان این مملکت که بسیار بسیار هم خوب هستند، همکاری‌ام را آغاز کرده‌ام. امیدوارم در آلبوم یا آلبوم‌های بعدی هم بتوانم این همکاری را ادامه بدهم.

یک آهنگ هم از زنده‌یاد بابک بیات در این آلبوم وجود دارد.

  • اگر من اشتباه نکنم ترانه‌ای که در حوالی انتخابات ریاست جمهوری ایران از شما منتشر شد به نام «از این تصمیم می‌ترسم» و بسیار هم در حال و هوای آن روزها تأثیرگذار بود، نیز در این آلبوم حس تنهایی وجود دارد. کاری هم اخیراً با یک ویدیو کلیپ زیبا منتشر شده است به نام «خدا با ماست» که آن هم در این آلبوم منتشر شده است. پیام‌هایی که این دو ترانه ارائه می‌دهند به نوعی از همدیگر فاصله دارند. در ترانه اول از ترس از آینده پیش رو می‌گوید و ترانه دوم از امید به تغییری که در آینده به وجود خواهد آمد سخن می‌گوید و اینکه همیشه دست خدا یا انرژی مثبتی با ماست، و بسیار ترانه امیدواری است. می‌خواهم بپرسم این روندی که از آن ترانه در طول یکسال و نیم پیش به سوی این ترانه امیدوارنه طی شده، چطور پیش رفته است؟ و از نظرحسی، پیام این دو ترانه در کنار هم چگونه بوده‌اند؟

در واقع این ترانه‌ها را من از قبل داشته‌ام و اغلب این ترانه‌ها نزدیک به دو یا سه سال است که نزد من امانت مانده است تا بتوانم در زمان مناسب از آن استفاده کنم.

بالطبع این آهنگ‌هایی که با شوبرت کار کرده‌ام که باز هم از او تشکر می کنم، اینها را همیشه مد نظر داشته‌ام. ترانه خدا با ماست ، قبلاً کار شده بود. به همین دلیلی که شما گفتید برای اینکه ما بتوانیم یک انرژی مثبتی را ارائه بدهیم و ترانه دیگری را کار کنیم.

البته آهنگ تصمیم که در این آلبوم هم آمده، قبلاً هم کار شده بود. اما ترانه دیگری در این آلبوم به نام «یه روزی» هست که بسیار امیدوارکننده است و ارتباط پیدا می‌کند با همین ترانه «خدا با ماست».

  • آرزوی شخصی شما برای خودتان و خانواده‌تان در سال ۱۳۹۰ چیست؟

یک آرزو دارم و آن هم این است که خودم به اتفاق خانواده‌ام بتوانم در ایران باشم. آرزوی دیگری تقریباً ندارم به جز این آرزو، که آرزوی دیرینه‌ای است.
XS
SM
MD
LG