لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۳

صدرنشینی استقلال در پرگل‌ترین هفته تاریخ لیگ بر‌تر


در پایان هفته پنجم از رقابت‌های لیگ بر‌تر فوتبال ایران، تیم فوتبال استقلال با برتری ۴-۱ مقابل فولاد خوزستان به صدر جدول صعود کرد.

این بازی در ورزشگاه تختی اهواز و با حضور بیش از ۱۱ هزار تماشاگر برگزار شد. استقلال با این پیروزی، با ۱۳ امتیاز در صدر قرار گرفت.

در شهرآورد تبریز، تراکتورسازی با پیروزی پر گل مقابل شهرداری ۱۲ امتیازی شد و با یک امتیاز کمتر از استقلال در رده دوم جدول ایستاد.

هفته پنجم لیگ بر‌تر با ثبت یک رکورد به پایان رسید. در این هفته طی ۹ بازی برگزار شده، ۳۶ گل به ثمر رسید که به طور متوسط ۴ گل برای هر بازی داشت.

۳۶ گل در یک هفته رکورد جدیدی برای لیگ بر‌تر ایران است. تا قبل از این هفته، بیشترین گل به ثمر رسیده در یک هفته از لیگ بر‌تر، ۳۴ گل بود که در هفته دوازدهم لیگ ۱۳۸۷ ثبت شده بود.

برتری استقلال و تراکتور سازی

این هفته در اهواز، استقلال توانست حریف را در خانه خود با‌‌ همان نتیجه‌ای که فصل قبل مغلوبش شده بود از پیش رو بردارد.

گل‌های استقلال را در دقیقه ۲ و ۸۷ فرهاد مجیدی، دقیقه ۳۸ اسماعیل شریفات و دقیقه ۸۵ میلاد می‌داودی وارد دروازه علی سلیمی کردند.

رضا نوروزی در دقیقه ۴ تک گل فولاد را وارد دروازه مهدی رحمتی کرد. فولادی‌ها دو بار توپ را به تیر دروازه استقلال کوبیدند. اتفاق مهم دیگری که در این مسابقه رخ داد، مهار پنالتی آرش افشین توسط رحمتی بود.

دفع این پنالتی روند بازی را تغییر داد و استقلال را بر توپ و میدان مسلط کرد. در مقابل مهاجمین فولاد بار‌ها موقعیت‌های مناسب را با هدف گیری‌های اشتباه از دست دادند.

گلزنی می‌داودی فقط دقایقی پس از حضورش در زمین و روی پاس طلایی فرهاد مجیدی رقم خورد. جاسم کرار نیز نخستین بازی‌اش برای آبی پوشان تهران را انجام داد.

مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، میثم حسینی، خسرو حیدری، مهدی امیرآبادی، علی حمودی، جاسم کرار، مجتبی جباری (میلاد می‌داودی) اسماعیل شریفات (کیانوش رحمتی) آندرانیک تیموریان و فرهاد مجیدی، بازیکنان پرویز مظلومی در این مسابقه بودند.

تیم فوتبال تراکتورسازی نیز ۵-۱ بر شهرداری دیگر باشگاه تبریزی در لیگ بر‌تر ایران غلبه کرد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در حضور حدود ۶۰ هزار تماشاگر ابتدا توسط احسان حاج صفی به گل رسیدند.

چپ پای ملی‌پوش تراکتور سازی در این بازی یک گل دیگر هم به ثمر رساند. امیرحسین صادقی، فردین عابدینی و سیاوش اکبرپور دیگر گلزنان تراکتورسازی در این بازی خانگی بودند. سعید دقیقی مهاجم ملی پوش شهرداری زننده تک گل تیمش در این بازی بود.

رقابت‌های هفته پنجم لیگ بر‌تر فوتبال ایران در شرایطی به پایان رسید که سرمربیان دو تیم لیگی از سمت خود برکنار شدند.

باشگاه مس سرچشمه اعلام کرد؛ «احمد سنجری سرمربی این تیم زحمات زیادی برای مس سرچشمه کشید که از تجربیات او در بخش دیگر باشگاه استفاده خواهیم کرد. او به عنوان مدیر آکادمی باشگاه مس سرچشمه فعالیت خواهد کرد. سرمربی جدید این تیم نیز در اولین فرصت انتخاب و معرفی خواهد شد.»

یک روز قبل از این برکناری؛ سرمربی دیگر تیم استان کرمان نیز از سمت خود برکنار شده بود. عبدالصمد مرفاوی سرمربی مس کرمان جای خود را به فلمینگ، سرمربی سابق تیم ملی امید دانمارک داد.
XS
SM
MD
LG