لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۷

تنها طلای ایران در قهرمانی وزنه‌برداری آسیا به بهداد سلیمی رسید


بهداد سلیمی در مسابقات آنتالیای ترکیه/ عکس آرشیوی است
بهداد سلیمی در مسابقات آنتالیای ترکیه/ عکس آرشیوی است
در پایان رقابت‌های وزنه‌برداری آسیا در تانگ لينگ چین، ایران با قهرمانی بهداد سلیمی و مدال طلای دسته سنگین وزن با یک طلا و سه نقره و کسب ۵۱۵ امتیاز پس از میزبان و قزاقستان به مقام سوم دست یافت.

در این رقابت‌ها چین ۶۰۰ امتیاز و قزاقستان ۵۳۴ امتیاز به دست آوردند.

بهداد سليمی در وزن فوق سنگین با مجموع ۴۵۸ کیلو گرم (۲۰۸ کیلوگرم در یکضرب و ۲۵۰ کیلوگرم در دو ضرب) قوی‌ترین مرد آسیا شد و بهادر مولايی، دیگر وزنه‌بردار ایرانی در این وزن با مجموع ۳۹۸ کیلوگرم (۱۷۶ کیلوگرم در یکضرب و ۲۲۲ كيلوگرم در دو ضرب) در سکوی دوم ایستاد و مدال نقره گرفت.

پس از چین، قزاقستان و ایران تیم‌های ازبكستان، كره جنوبی و كره شمالی به ترتیب چهارم تا ششم شدند. در بخش زنان نیز چین به عنوان قهرمانی رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، به هنگام مراسم اهدای مدال‌های دسته فوق سنگين و جايی كه دو وزنه‌بردار ايرانی بر سکوهای اول و دوم ایستاده بودند، سرود جمهوری اسلامی به صورت ناتمام پخش شد. ایسنا از این حادثه به عنوان «يكی از اتفاق‌های نادرست اين دوره از رقابت‌ها» نام برده است.

در این رقابت‌ها ایران با هشت وزنه‌بردار شرکت داشت که و در برخی از حرکت‌های یک ضرب و دو ضرب به مدال رسید؛ گرچه در رده‌بندی کلی تنها مدال‌های مجموع محاسبه شد.

حسين رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران، در پایان رقابت‌ها اعلام کرد که ایران به مدال‌آوران خود پاداش خواهد داد. بر این اساس بهداد سليمی سه ميليون تومان و کيانوش رستمی، مجيد عسگری و بهادر مولايی که صاحب مدال نقره شدند، هر کدام يک ميليون تومان پاداش دريافت خواهند کرد.

هدف‌گیری سلیمی برای مدال طلای المپیک لندن

اما آن طور که روابط عمومی وزنه‌برداری ایران گزارش کرده است، بهداد سلیمی پس از رسیدن به مدال طلا این رقابت‌ها گفت که فقط به طلای المپيک ۲۰۱۲ فکر می‌‌کند و برای رسيدن به آن نهايت تلاش خود را خواهد کرد.

او همچنین به این نکته اشاره کرد که برای کسب این نتیجه کار سختی نداشته است، زيرا می‌دانست رقبا در چه اندازه‌ای هستند.

وی افزود: البته تا حدودی مصدومیت داشتم و در پايان رقابت نيز گوشه دستم کمی آسيب ديد، اما خدا را شکر که سربلند شدم و توانستم پرچم ايران را در چين به اهتزاز درآورم. اميدوارم بتوانم در رقابت‌های جهانی پاريس (۲۰۱۱) نيز موفق ظاهر شوم.

سلیمی به عنوان قوی‌ترین مرد حال حاضر وزنه‌برداری جهان همچنین گفت: «تشنه کسب موفقيت واقعی هستم و آن رسيدن به مدال طلای المپيک است. در واقع فقط به آن مدال فکر می‌کنم و طلای لندن است که عطش مرا فرو می‌نشاند.»
XS
SM
MD
LG