لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۳

دادستان تهران از برخورد دادستانی با جشن حافظ خبر داد


لیلا بلوکات بازیگر سینما بر روی فرش قرمز جشن حافظ
لیلا بلوکات بازیگر سینما بر روی فرش قرمز جشن حافظ

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران جشن حافظ را «همایش مد و لباس» خواند نه یک جشنواره فرهنگی. وی که روز یکشنبه در نشستی با معاونان دادستان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران سخن می‌گفت اعلام کرد دادستانی با مراسمی که به گفته او «نقض ارزشهای اسلامی و ترویج سبک زندگی غربی» در آن صورت می‌گیرد برخورد قانونی خواهد کرد.

دولت آبادی همچنین گفت «در جمهوری اسلامی نمی‌توان هر اقدامی ناپسندی را انجام داد و با تشکیل جشنواره و استفاده از پوشش‌های عجیب و غریب و نامناسب، اقدامات خود را پشت عنوان حمایت از هنرمندان پنهان کرد.»

نفیسه روشن بازیگر سینما به همراه همسرش بر روی فرش قرمز جشن حافظ
نفیسه روشن بازیگر سینما به همراه همسرش بر روی فرش قرمز جشن حافظ

جشن حافظ نام جشنواره‌ای است که هر سال توسط علی معلم مدیر مسئول و سردبیر مجله سینمایی دنیای تصویر در ایران برگزار می‌شود. اولین دوره این جشن سال ۱۳۷۶ برگزار شد اما برگزاری شانزدهمین دوره آن در سال جاری با حاشیه‌هایی همراه شده است. نشریه یالثارات وابسته به انصار حزب الله ضمن انتشار تصویر تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در این جشن از آنان با تعبیری نامناسب یاد کرد. پس از این اخباری در زمینه توقف انتشار این نشریه شنیده شد اما با این وجود نشریه یالثارات هنوز منتشر می‌شود. به گفته جعفری دولت آبادی در همین نشست علیرغم لغو امتیاز این نشریه در شورای نظارت بر مطبوعات، با شکایت مدیر مسوول آن و طرح شدن پرونده در یکی از شعب محاکم حقوقی در تهران، با صدور دستور موقت، مجوز انتشار این نشریه صادر شده است.

XS
SM
MD
LG