لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۸

یالثارات توقیف شد


سخنگوی وزارت ارشاد خبر داد که هیات نظارت بر مطبوعات پروانه نشریه یالثارات را به دلیل «توهین» به هنرمندان لغو و پرونده این نشریه را به دادگاه ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین نوش آبادی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت که این نشریه «با به کار بردن ادبیات سخیف» و«به شکل آشکار» به هنرمندان «توهین» کرده است.

به گفته آقای نوش آبادی، هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه روز دوشنبه، ۱۱ مرداد ماه، این نشریه را «متخلف» شناخت، پروانه اش را لغو کرد و پرونده آن را به دادسرا ارجاع داد.

در همین حال دبیر هیات نظارت بر مطبوعات، انتشار مطلب اخیر در نشریه یالثارات را «مصداق اصرار بر تخلف» دانست.

برای دریافت آخرین اخبار به تلگرام رادیو فردا بپیوندید

علاءالدین ظهوریان با اشاره به توقیف این نشریه در سال ۱۴ دی ماه ۹۴ و انتشار دوباره آن با حکم دادگاه و بدون اشاره به جزییات خبر داد که در جلسه سوم مرداد ماه هیات نظارت برمطبوعات، پرونده «تخلفات جدید» این نشریه به دادسرا ارسال شده بود.

وی مطلب نشریه یالثارات درباره هنرمندان را «مصداق اصرار بر تخلف» دانست و ابراز امیدواری کرد که قوه قضاییه در مقابل آن «واکنش مناسب» نشان دهد.

نشریه یالثارات در شماره اخیر خود ضمن انتشار تصاویری از برخی بازیگران و همسران آنها در جشن سینمایی-تلویزیونی «حافظ» از نحوه پوشش زنان این بازیگران انتقاد کرده و تیتری موهن را درباره مردان بازیگر به‌کار برده است.

خانه سینما، انجمن بازیگران سینمای ایران، بسیاری از سینماگران و برخی از شخصیت‌های سیاسی از جمله احمد توکلی، از چهره‌های شاخص اصولگرا، به این مطلب اعتراض کرده بودند.

یالثارات، نشریه‌ای وابسته به گروه «انصار حزب‌الله» از گروه‌های حامی رهبر جمهوری اسلامی است. این نشریه پیش از این چند بار با حکم هیات نظارت بر مطبوعات ایران توقیف شده و دوباره با حکم دادگاه انتشار خود را از سر گرفته است.

این در حالی است که طی سال‌های گذشته معمولاً نشریاتی که از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات لغو مجوز شده‌اند، برای همیشه از انتشار بازمانده‌اند.

XS
SM
MD
LG