لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۰

نماینده رهبر در سپاه سند ۲۰۳۰ را بسیار خطرناک دانست


علی سعیدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران.
علی سعیدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران.

علی سعیدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران، روزدوشنبه ۱۵ خرداد سند ۲۰۳۰ را «بسیار خطرناک» توصیف کرد و خواستار واکنش «خواص» نسبت به آن شد.

سند ۲۰۳۰ که در مبارزه‌های انتخابات ریاست جمهوری اخیر، به حربه‌ تبلیغاتی اصولگرایان برای حمله به حسن روحانی تبدیل شد، برنامه صندوق کودکان سازمان ملل برای توسعه پایدار است. ریشه‌کنی بیماری‌های واگیردار، آموزش فراگیر، برابری جنسیتی، رفع تبیض و تلاش برای مواجهه با تغییرات اقلیمی از جمله محورهای این سند است.

با این حال، بخشی از اصولگرایان با حمله شدید به این حسن روحانی و دولتش مدعی شده‌اند که این سند، آموزش همجنسگرایی در مدارس را ترویج می‌کند. این درحالی است که در متن سند به آگاهی‌بخشی به نوجوانان و به‌ویژه دختران در مورد جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی مانند ایدز و پیشگیری از بارداری زود‌رس دختران و خطرات آن اشاره شده است.

پیش‌نویس این سند در سال ۲۰۱۵ در اینچئون کره جنوبی ارائه شد و ایران آن را به‌صورت مشروط (تحفظ) پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ علی سعیدی گفت: «امت مثل نهم دی پای انقلاب ایستاده اما بعضی جاها حضور ملت پنهان است، این سند ۲۰۳۰ بسیار خطرناک‌تر است، چرا خواص ساکت‌اند و چرا رهبری تنها بماند؟ باید پرسید آیا در خواص ریزش شکل گرفته است؟ ما چقدر افراد سیاسی داریم که اول انقلاب چیزهایی می‌گفتند و الان چیز دیگری می‌گویند، اینها ریزش است.»

اشاره وی به سخنان آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در روز ۱۷ اردیبهشت امسال بود. آیت الله خامنه ای گفت: «این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود، و امضای این سند و اجرای بی سر و صدای آن قطعاً مجاز نیست و به دستگاه‌های مسئول نیز اعلام شده است.»

رهبر جمهوری اسلامی خطاب به مقام های دولتی‌ گفت: «اگر چنانچه با اصل کار نمی‌توانید مخالفت کنید، صراحتاً اعلام کنید که جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش و پرورش، دارای اسناد بالادستی است و احتیاجی به این سند ندارد.»

در طول مبارزه‌های انتخاباتی، حسن روحانی وقبای خود رابه جعل و تحریف این سند برای اهداف انتخابانی از سوی اصولگرایان متهم کرد.

وی گفت: کسانی را که به معلمان کشور به خاطر سند ۲۰۳۰ تهمت زده‌اند نخواهد بخشید.

XS
SM
MD
LG