لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۱

رهبر حزب مخالف استرالیا: نخست‌وزیر درباره تلفنش با ترامپ توضیح دهد


ملکوم ترنبول نخست‌وزیر استرالیا
ملکوم ترنبول نخست‌وزیر استرالیا

در پی مکالمه تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با نخست‌وزیر استرالیا و حواشی پس از آن، رهبر حزب کارگر استرالیا، از ملکوم ترنبول خواست به مردم جزییات این مکالمه را بگوید.

روزنامه واشینگتن‌پست، به نقل از منابعی در کاخ سفید گزارش داد، که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، حین گفت‌وگو بر سر توافق ارسال پناهجویان به آمریکا، ناراحت شده، و تلفن را ناگهان قطع کرده است.

روزنامه واشینگتن‌پست می‌افزاید که رئیس جمهور آمریکا به نخست‌وزیر استرالیا گفته در میان مکالماتی که با رهبران جهان داشته، این مکالمه «بدترین» آنها بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا توافق دولت اوباما برای پذیرفتن بیش از هزار پناهجوی خاورمیانه‌ای از استرالیا را در توییتر خود «توافقی احمقانه» خوانده است.

اکنون بیل شورتن رهبر حزب کارگر استرالیا با اشاره به گزارش روزنامه واشینگتن‌پست ‌می‌گوید روایتی دیگر از این مکالمه منتشر شده که متفاوت با سخنان نخست‌وزیر است. نخست‌وزیر استرالیا گفت‌وگوی خود با دونالد ترامپ را صریح و سازنده توصیف کرده بود.

بیل شورتن گفت: «من به آقای ترونبول می‌گویم: با مردم استرالیا مستقیما حرف بزن و به ما بگو که چه شده است.»

رهبر حزب کارگر افزود: «ما نمی‌خواهیم خبرهایمان را از واشینگتن‌پست بگیریم. ما باید این خبرها را نخست‌وزیر خودمان بشنویم.»

وی تاکید کرد: «فارغ از اینکه چه کسی در کاخ سفید یا کانبرا در قدرت است، ما باید با متحدانمان با احترام برخورد کنیم.»

همزمان که رسانه‌های استرالیا و آمریکا گفت‌وگوی تلفنی این دو رهبر را سرخط خبرهای خود قرار داده بودند، آقای ترامپ در توئیتی نوشت: «آیا باورتان می‌شود؟ دولت اوباما با پذیرش هزاران مهاجر غیرقانونی از استرالیا موافقت کرده بود. چرا؟ من این توافق احمقانه را بازبینی می‌کنم.»

XS
SM
MD
LG