لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۵

«هکرهای ایرانی آژاکس»


کارشناسان امنیتی در نشست امنیت سایبری در واشینگتن، ایران را به دست داشتن در حملات متعدد علیه وب سایت‌های آمریکایی متهم کرده و می‌گویند هکرهای ایرانی، ماهرتر و تهاجمی‌ژتر از قبل شده‌اند.

به گفته این کارشناسان، هکرهای ایرانی هم‌اکنون از مرحله ایجاد اختلال در وبسایت‌های آمریکایی، پا را فراتر گذاشته‌اند، به طوریکه در حال حاضر، به جاسوسی سایبری می‌پردازند.

در گزارش خبرگزاری رویترز از این نشست، به تحقیقات شرکت امنیت سایبری «فایر آی» که در آن از یک شبکه هکرهای ایرانی به نام «گروه امنیتی آژاکس» نام برده شده است.
فایر آی تاکید می‌کند که گروه آژاکس پشت حملات سایبری مداوم علیه کمپانی‌های دفاعی آمریکا و همچنین ایرانی‌هایی قرار دارد که در تلاشند سانسور اینترنتی در ایران را خنثی کنند.

به گفته فایر آی، گروه آژاکس در حقیقت شناخته شده‌ترین گروه هکرهای ایرانی است که با استفاده از بدافزارهای خود به جاسوسی سایبری می‌پردازد. پیش از این مقامات آمریکا هم نسبت به افزایش توان سایبری ایران و ساماندهی حملات اینترنتی علیه نهادهای دولتی آمریکا، هشدار داده بودند.

ایران به ساماندهی حملات سایبری متعددی به وبسایت‌های بانک‌های آمریکایی و نهادهای نظامی آمریکا متهم شده است.

برخی از شرکت‌های امنیت سایبری آمریکا، ایران را پس از روسیه و چین، جدی‌ترین تهدید سایبری برای آمریکا می‌دانند.

خبرگزاری رویترز به نقل از کارشناسان امنیتی نوشته، هکرهای ایرانی به تلافی حملات «استاکس نت» به تاسیسات هسته‌ای ایران در چهار سال پیش، فعالیت‌های خود را علیه اهداف خارجی آغاز کرده‌اند.

ایران اتهام حملات سایبری علیه نهادهای آمریکایی از جمله علیه بانک‌های این کشور را رد کرده است.
XS
SM
MD
LG