لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۰

اوج‌گیری دوباره بهای دلار پس از کنفرانس خبری احمدی‌نژاد


در حالی که بهای دلار از ظهر تا ساعت چهار عصر سه‌شنبه به وقت ایران حدود ۲۹۰ تومان کاهش پیدا کرده بود، درست بعد از اتمام نشست مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد دوباره اوج گرفت و به «۳۶۲۰ » تومان رسید.

خبرگزاری مهر ظهر روز سه‌شنبه با پوشش خبری بازار ارز تهران گزارش داده بود که حباب قیمت ارز و طلا در ایران شکسته شده و قیمت دلار در بازار تا ۳۲۶۰ تومان کاهش یافته است.

اما آمار سایت‌های «مثقال» و «مظنه» بعد از ساعت شش عصر حاکی از جهش دوباره قیمت ارزهای خارجی و طلا در ایران بود.

خبرگزاری ایلنا عصر روز سه شنبه گزارش داد که «اندکی پس از پایان نشست خبری رئیس جمهور، قیمت دلار به یک باره با ۳۰۰ تومان افزایش به ۳۶۲۰ تومان رسید».

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در حالیکه امروز پس از گذشت مدت‌ها بازار آزاد غیر رسمی کمی با کاهش مواجه شده بود، در ساعات پایانی امروز و در زمانی که صرافی‌ها تعطیل بودند، اندکی پس از اتمام نشست خبری رئیس جمهور، قیمت دلار به ۳۶۲۰ تومان رسید.

این گزارش می افزاید که کار‌شناسان واکنش احمدی‌نژاد به بورس و عدم اعلام چشم‌انداز مثبت به این بازار را از مهم‌ترین علت افزایش قیمت دلار ذکر کرده‌اند.

محمود احمدی‌نژاد در نشست خبری عصر امروز در واکنش به اوج گرفتن قیمت ارزهای خارجی و افت ارزش ریال گفته است که «نوسانات متعلق به امروز نیست و مدتی است بازار ما دچار نوسان است كه در این روزها شدیدتر شده است».

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد تحریم‌های نفتی و بانکی و اخلالگران داخلی را عامل بی‌ثباتی در بازار ارز معرفی کرد.

وی در ادامه گفت که:‌ از داخل نیز با برخی اقدامات مواجه هستیم از جمله اقدامات عملی در بازار ارز و جنگ روانی، تبلیغاتی كه به همراه دشمن علیه دولت سازماندهی شده است.

رئیس دولت همچنین با اشاره به برخی عوامل داخلی افزایش قیمت ارز ادامه داد: یكی از نهادهای اطلاعاتی گزارش داده است كه ۲۲نفر در این التهابات سرحلقه هستند و تمام آشفتگی‌ها را آنها ایجاد می‌كنند، با موبایل با همدیگر تماس می‌گیرند و می‌گویند ۲۰۰ تومان بنداز بالا، ۵۰۰ تومان بنداز بالا».

به گزارش ایلنا، بازار سکه نیز به تبع بازار ارز با افزایش مواجه شد، هرقطعه سکه بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و ۴۰۰هزار تومان معامله شد. قیمت هر قطعه نیم سکه۶۶۰ هزار تومان، ربع سکه۳۳۰ هزار تومان وسکه یک گرمی ۱۶۵ هزار تومان شد.

بر اساس آمار سایت مظنه، بهای دلار در روز سه‌شنبه نسبت به روز گذشته ۳.۴۵ درصد، قیمت یورو ۳.۷۴ درصد و بهای پوند ۴.۱۲ درصد افزایش یافته است. برپایه این گزارش هر یورو به قیمت ۴۷۱۰تومان و هر پوند ۵۶۸۰ تومان معامله می‌شود.
XS
SM
MD
LG