لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۸

::پوشش زنده وقايع مصر:: رئیس جمهور موقت مصر سوگند یاد کرد

ارتش مصر، محمد مرسی را از مقام ریاست‌جمهوری برکنار کرد. عدلی منصور، رییس دادگاه عالی قانون اساسی، به ریاست دولت موقت منصوب شد و روز پنجشنبه سوگند یاد کرد. محمد مرسی در بازداشت است و چند تن از اعضای اخوان‌المسلمین نیز دستگیر شده‌اند.

ارتش مصر، محمد مرسی را از مقام ریاست‌جمهوری برکنار کرد. عدلی منصور، رئیس دادگاه عالی قانون اساسی، به ریاست دولت موقت منصوب شد و روز پنجشنبه سوگند یاد کرد. محمد مرسی در بازداشت است و چندین تن از اعضای اخوان‌المسلین نیز دستگیر شده‌اند.
۲۲:۱۴ ۱۲.۴.۱۳۹۲
وزارت خارجه آمریکا گروه های سیاسی را دعوت به گفت و گو برای حل بحران کرد. وزارت خارجه آمریکا می‌گوید هنوز نمی‌توان گفت که در مصر کودتای نظامی روی داده است.
۲۲:۱۸ ۱۲.۴.۱۳۹۲
خبرگزاری‌های فرانسه و آسوشیتدپرس به نقل از منابع امنیتی مرسی از ممنوع الخروج شدن محمد مرسی و شماری از رهبران اخوان المسلمین خبر داده‌اند.
۲۲:۱۸ ۱۲.۴.۱۳۹۲
شبکه خبری العربیه به نقل از منبع امنیتی گزارش داده است که حکم ممنوع‌الخروجی برپایه پرونده فرار رهبران اخوان‌المسلمین از زندان با کمک گروه فلسطینی حماس در دوره انقلاب دو سال و نیم مصر صادر شده است.
۲۲:۱۹ ۱۲.۴.۱۳۹۲
عصام حداد مشاور مرسی با صدور بیانیه‌ای در صفحه خود در فیس بوک، گفته که مصر شاهد یک کودتای نظامی است.
۲۲:۱۹ ۱۲.۴.۱۳۹۲
گزارش‌ها حاکی از آن است که ساختمان تلویزیون سراسری مصر در کنترل نیروهای ارتش و گارد ریاست جمهوری قرار گرفته و همه در انتظار رسیدن بیانیه ارتش هستند.
۲۲:۲۰ ۱۲.۴.۱۳۹۲
خبرگزاری فرانسه هم گزارش داده است که خودروهای زرهی ارتش در نزدیکی محل حضور هواداران مرسی روبروی دانشگاه قاهره مستقر شده‌اند.
۲۲:۳۳ ۱۲.۴.۱۳۹۲
خودروهای زرهی ارتش مصر در نزدیکی محل تجمع‌ها در میدان التحریر، کاخ‌های ریاست جمهوری اتحادیه و قبه و میدان رابعه عدویه مسقر شدند.
۲۲:۳۸ ۱۲.۴.۱۳۹۲
خبرگزاری مصر: شیخ الازهر، پاپ قبطی‌ها و البرادعی جزئیات نقشه راه را اعلام خواهند کرد.
۲۲:۴۰ ۱۲.۴.۱۳۹۲
هلیکوپترهای ارتش مصر بر فراز تظاهرکنندگان در قاهره در حال پرواز هستند.
۲۲:۴۵ ۱۲.۴.۱۳۹۲
دادگاه کیفری در قاهره هشام قندیل نخست وزیر مصر را به یک سال زندان و برکناری از سمت خود محکوم کرد. این حکم به دلیل پرونده تصرف یک شرکت توسط قندیل و عدم باز پس دهی آن به دولت صادر شده است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG