لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۲
قاهره روز چهارشنبه
قاهره روز چهارشنبه

پوشش زنده؛ صدها کشته و زخمی در چهارشنبه خونین مصر

محمد البرادعی، معاون رئیس جمهور موقت مصر، پس از کشته و زخمی شدن صدها نفر در چهارشنبه خونین مصر، از سمت خود استعفا کرد. دولت موقت مصر به مدت یک ماه حالت فوق‌العاده اعلام کرده است. گروه اخوان المسلمین می‌گوید دستکم ۲۶۰۰ نفر کشته شده‌اند.

۲۳:۵۲ ۲۳.۵.۱۳۹۲
وزیر کشور مصر: اجازه تحصن در هیچ یک از میدان‌های مصر را نخواهیم داد.
۲۳:۵۲ ۲۳.۵.۱۳۹۲
محمد ابراهیم وزیر کشور مصر: برخی از رسانه‌ها برای تحریک افکار عمومی جهانی در شمار کشته‌شدگان مبالغه می‌کنند.
۲۳:۵۱ ۲۳.۵.۱۳۹۲
محمد ابراهیم وزیر کشور مصر: ۴۳ نیروی پلیس کشته شدند که ۱۸ تن از آن‌ها افسر هستند ۱۴۹ نفر از غیر نظامیان هم کشته شدند. شمار زیادی از افراد مسلح هم دستگیر شدند. مقادری زیادی اسلحه از میدان نهضت هم مصادره شد.
۲۳:۳۵ ۲۳.۵.۱۳۹۲
محمد ابراهیم وزیر کشور مصر: با حضور افراد مسلح از تحصن‌کنندگان در ساختمان‌های اطراف میدان رابعه عدویه و نهضت روبرو شدیم.
۲۳:۳۲ ۲۳.۵.۱۳۹۲
محمد ابراهیم وزیر کشور مصر: تلاش شد تا طرح تخلیه میدان‌ها با کمترین خسارت ممکن صورت گیرد. تاکید کردیم که اسلحه استفاده نشود و تنها به شلیک گاز اشک آور پسنده شود. با بلندگو از تحصن‌کنندگان هم خواسته شد از راه کریدورهای امن محل تحصن خود را ترک کنند.
۲۳:۳۰ ۲۳.۵.۱۳۹۲
تلویزیون دولتی مصر به نقل از منابع امنیتی از دستگیری هشت تن از رهبران گروه اخوان المسلمین از جمله محمد البلتاجی، صفوت حجازی، عصام العریان، احمد عارف و عبدالرحمن البر خبر داد.
۲۳:۲۹ ۲۳.۵.۱۳۹۲
گروه اخوان المسلمین می‌گوید دختر محمد البلتاجی یکی از رهبران این گروه در میدان رابعه العدویه کشته شد. همچنین دختر خیرت الشاطر یکی دیگر از رهبران این گروه زخمی شده و در بیمارستان به سر می‌برد. داماد الشاطر اما در میان کشته‌شدگان است.
۲۳:۲۸ ۲۳.۵.۱۳۹۲
ارتش مصر اقدام به بازرسی خودروهایی می‌کند که در سطح قاهره در حال رفت و آمد هستند.
۲۳:۲۷ ۲۳.۵.۱۳۹۲
ببلاوی: نه نظام دینی می‌خواهیم و نه نظام نظامی.
۲۳:۲۷ ۲۳.۵.۱۳۹۲
اخوان المسلمین می‌گوید برخی طرف‌ها برای سرپوش گذاشتن بر شمار کشته‌شدگان، بیمارستان میدانی میدان رابعه عدویه را به آتش کشیدند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG