لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۶
قاهره روز چهارشنبه
قاهره روز چهارشنبه

پوشش زنده؛ صدها کشته و زخمی در چهارشنبه خونین مصر

محمد البرادعی، معاون رئیس جمهور موقت مصر، پس از کشته و زخمی شدن صدها نفر در چهارشنبه خونین مصر، از سمت خود استعفا کرد. دولت موقت مصر به مدت یک ماه حالت فوق‌العاده اعلام کرده است. گروه اخوان المسلمین می‌گوید دستکم ۲۶۰۰ نفر کشته شده‌اند.

۲۱:۱۳ ۲۳.۵.۱۳۹۲
محمد البرادعی معاون رئیس جمهور موقت مصر، در نامه‌ای به عدلی منصور استعفای خود را از دولت موقت این کشور اعلام کرد. این تصمیم پس از کشته‌ها و زخمی شدن صدها نفر از معترضان در روز چهارشنبه اتخاذ شده است.
۲۱:۲۵ ۲۳.۵.۱۳۹۲
البرادعی در استعفانامه خود نوشته است کسانی از حوادث روز چهارشنبه بهره می‌برند که به دنبال «خشونت»، «تروریسم» بودند. وی در این نامه خطاب به عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر می‌نویسد که راه‌های «مسالمت‌آمیزی» برای پایان این وضع در جامعه وجود داشت. البرادعی تصریح می‌کند: «من نمی‌توانم بار مسئولیت حتی یک قطره خون ریخته شده را تحمل کنم.»
۲۱:۲۷ ۲۳.۵.۱۳۹۲
رویترز به نقل از منابع بیمارستانی گزارش داده است که ۱۵ نفر در اسماعیلیه در درگیری‌های پلیس و معترضان کشته شده‌اند.
۲۱:۲۹ ۲۳.۵.۱۳۹۲
حماس «قتل‌ عام وحشتناک» روز چهارشنبه در مصر را محکوم کرد.
۲۱:۳۱ ۲۳.۵.۱۳۹۲
اخوان‌المسلمین اردن سرکوب خونین معترضان در مصر را محکوم کرد.
۲۱:۳۷ ۲۳.۵.۱۳۹۲
دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا خشونت‌های روز چهارشنبه در مصر را محکوم کرد و آن را راه‌حلی برای خروج از بحران سیاسی این کشور ندانست. نخست‌وزیر بریتانیا همچنین به خانواده میک دین تصویر بردار شبکه اسکای نیوز که روز چهارشنبه در مصر کشته شد ابراز همدردی کرد.
۲۱:۴۱ ۲۳.۵.۱۳۹۲
کاترین اشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی نیز «خشونت» و «برخورد» را راه‌حل ندانست و از ارتش و نیروهای امنیتی خواست که حداکثر خویشتن‌داری را از خود نشان دهند.
۲۱:۴۵ ۲۳.۵.۱۳۹۲
خبرگزاری دولتی مصر کشته شدن ۱۴۹ نفر در روز چهارشنبه را تایید کرده است.
۲۱:۴۸ ۲۳.۵.۱۳۹۲
وزارت خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای خشونت‌های مصر را محکوم کرد. در بیانیه وزارت خارجه ایران آمده است: «بی‌تردید، رویکرد کنونی تحولات مصر، احتمال وقوع جنگ داخلی در این کشور بزرگ اسلامی مصر، را قوت می‌بخشد که استمرار آن به مصلحت مردم متمدن و تاریخ‌ساز این کشور نخواهد بود. از این‌رو، وزارت امور خارجه با دعوت همه طرف‌های درگیر به خویشتن‌داری، نسبت به عواقب وخیم و خطرناک این روند با عنایت به بحران‌های موجود در منطقه، هشدار داده و بر ضرورت توقف هرچه زودتر آن تاکید می‌کند.»
۲۲:۱۴ ۲۳.۵.۱۳۹۲
کاخ سفید سرکوب معترضان مصری را محکوم کرد و همچنین با اعلام حالت فوق‌العاده در این کشور مخالفت کرد. واشینگتن از کودتا خواندن سرنگونی مرسی به دست ارتش خودداری کرده است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG