لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۶
قاهره روز چهارشنبه
قاهره روز چهارشنبه

پوشش زنده؛ صدها کشته و زخمی در چهارشنبه خونین مصر

محمد البرادعی، معاون رئیس جمهور موقت مصر، پس از کشته و زخمی شدن صدها نفر در چهارشنبه خونین مصر، از سمت خود استعفا کرد. دولت موقت مصر به مدت یک ماه حالت فوق‌العاده اعلام کرده است. گروه اخوان المسلمین می‌گوید دستکم ۲۶۰۰ نفر کشته شده‌اند.

۲۲:۲۰ ۲۳.۵.۱۳۹۲
رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه سرکوب خونین معترضان مصری را محکوم کرد و آن ضربه‌ای جدی به امیدها برای بازگشت دموکراسی به این کشور خواند. نخست‌وزیر ترکیه از کشورهایی که از دولت کنونب مصر حمایت می‌کنند خرده گرفت ولی نامی از این کشورها نبرد.
۲۲:۲۵ ۲۳.۵.۱۳۹۲
رسانه‌های دولتی مصر اعلام کردند، میدان رابعه عدویه یکی از دو میدانی که هواداران مرسی در آن تحصن کرده بودند پاکسازی شده است. در همین حال روزنامه دولتی الاهرام هم گزارش داده که هشت تن از رهبران اخوان که در مسجدی در این منطقه پنهان شده بودند، دستگیر شدند.
۲۲:۴۴ ۲۳.۵.۱۳۹۲
تلویزیون مصر اعلام کرد از ساعت ۹ شب به وقت محلی تا ساعت ۶ صبح، در قاهره و ۱۰ استان دیگر مقررات منع رفت و آمد اجرا می‌شود.
۲۲:۴۵ ۲۳.۵.۱۳۹۲
صد‌ها تن از هواداران مرسی که در میدان رابعه عدویه قاهره تحصن کرده بودند، پس از ایجاد کریدورهای امن توسط نیروهای امنیتی، خروج خود را از این میدان آغاز کردند. خبرگزاری الشرق الاوسط از کنترل کامل میدان رابعه عدویه که محل اصلی تحصن هواداران مرسی بود، به دست نیروهای امنیتی خبر داده است.
۲۲:۵۵ ۲۳.۵.۱۳۹۲
جان کری وزیر خارجه آمریکا از همه گروه‌ها خواست خشونت را کنار بگذارند.
۲۳:۲۴ ۲۳.۵.۱۳۹۲
وزارت بهداشت مصر از کشته شدن ۱۹۴ نفر در نا‌آرامی‌های چهارشنبه خبر داده است. این در حالی است که گروه اخوان المسلمین می‌گوید دستکم ۲۶۰۰ نفر کشته شده‌اند.
۲۳:۲۴ ۲۳.۵.۱۳۹۲
جان کری: ادامه خشونت‌ها اقتصاد مصر را در معرض فروپاشی قرار می‌دهد.
۲۳:۲۵ ۲۳.۵.۱۳۹۲
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا: ما مخالف وضعیت فوق العاده در مصر هستیم و می‌خواهیم فورا لغو شود.
۲۳:۲۵ ۲۳.۵.۱۳۹۲
کری: آنچه که در مصر روی داد وحشتناک است. همه طرف‌های مصر باید با دوری از خشونت به سوی راه حل سیاسی پیش بروند.
۲۳:۲۶ ۲۳.۵.۱۳۹۲
حازم الببلاوی نخست وزیر دولت موقت مصر: باید برای بازگشت امنیت به مصر و پایان دادن به تحصن اقدام می‌شد. به وزیر کشور این اختیار را داده بودیم که تمام اقدام‌های لازم در این باره را در چارچوب قانون اتخاذ کند. مهلت هم معین کرده بودیم.

بیشتر

XS
SM
MD
LG