لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۴

انتقاد شدید هادی خامنه‌ای از «حمله‌کنندگان» به هاشمی و خاتمی


هادی خامنه‌ای
هادی خامنه‌ای
در حالی که اخیرا محمد خامنه‌ای، برادر رهبر جمهوری اسلامی به‌شدت به هاشمی رفسنجانی حمله‌ کرده و او را «مجری طرح آمریکا» خوانده، هادی خامنه‌ای، دیگر برادر آیت‌الله خامنه‌ای، کسانی را که «به هاشمی و خاتمی حمله می‌کنند»، به تلاش برای از بین بردن جمهوری اسلامی متهم کرده است.

به گزارش سایت آفتاب صبح امید، که از سوی حامیان نامزدی محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری راه‌اندازی شده استد، هادی خامنه‌ای چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت در دیدار با اعضای شورای سیاست‌گذاری ستاد ملی جوانان اصلاح طلب گفته است که باید اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور داشته باشند، اما منتظر نتایج حداقلی باشند.

بنا بر این گزارش، هادی خامنه‌ای، به فضای امنیتی حاکم بر ایران اشاره کرده و گفته است: «متاسفانه تاکنون فضای امنیتی بر کشور حاکم بوده و اصلاح‌طلبان مرتب احضار و مورد بازجویی قرار می‌گیرند و این شایسته نخبگان و فعلان سیاسی و فرهنگی نیست.»

او با تاکید بر این که «انتخابات تنها فرصت» اصلاح‌طلبان نیست، گفته است که نباید رفتار این طیف سیاسی به گونه‌ای باشد که گویا فعالیت آنها در این عرصه خلاصه می‌شود.

هادی خامنه‌ای با اشاره به ضرورت ورود اصلاح‌طلبان به فعالیت‌های فرهنگی و جذب اکثریت از این راه، افزوده است: «بیهوده است اگر گمان کنیم که با همه تلاش‌هایی که کرده‌اند تا اصلاح‌طلبان را از جامعه حذف کنند، امروز ناگهان برای حضور اصلاح طلب‌ها در انتخابات فرش قرمز پهن کنند. خطراتی که جامعه را تهدید می‌کند به صراحت گفته‌ایم اما گویا گوش شنوایی وجود ندارد و مرغ آقایان یک پا دارد.»

اشاره آقای خامنه‌ای به رخدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ است که طی آن بسیاری از اصلاح‌طلبان معترض به نتایج انتخابات، بازداشت شدند. همچنین دو حزب بزرگ اصلاح طلب یعنی جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، با حکم دادگاه، منحل اعلام شدند.

رئیس دوره ای شورای هماهنگی اصلاحات، تصمیم اصلاح‌طلبان را «حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری» عنوان کرد و گفته است: «در حال حاضر مجموعه اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیده‌اند که باید آقای خاتمی در انتخابات حضور پیدا کند. او ایده‌آل اصلاح‌طلبان است. در کنار او آقای هاشمی نیز توانایی اداره کشور و بهبود اوضاع را دارد و می‌تواند اوضاع را به خوبی کنترل کند و با اقتدار ذاتی، بین ارگان‌های مختلف هماهنگی ایجاد کند تا کشور از این شرایط خارج شود.»

این سخنان در حالی مطرح می شود که هنوز تکلیف نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان در انتخابات مشخص نیست.

محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، روز سه‌شنبه ۱۷ از اینکه اکبر هاشمی رفسنجانی احتمالا نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد، ابراز خرسندی کرد و گفت آمدن هاشمی به معنای برد همه است.

هادی خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود گفته است: «امروز کسانی که به آقای هاشمی و آقای خاتمی و کل مجموعه اصلاح‌طلبان در رسانه‌ها و تریبون‌های مختلف حمله می‌کنند در واقع می‌خواهند نظام مبتنی بر انتخابات و در نتیجه جمهوری اسلامی را از بین ببرند.»

سایت الف: مهدی هاشمی می‌گوید پدرش نامزد می‌شود

سایت الف نزدیک به احمد توکلی گزارش داده که مهدی هاشمی سه‌شنبه در نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران از آمدن پدرش در روز پایانی ثبت نام‌ها سخن گفته است.

در روزهای اخیر پس از مطرح شدن احتمال نامزدی خاتمی و هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری، این دو شخصیت، هدف حملات شدید اصولگرایان قرار گرفتند.

از جمله این افراد محمد خامنه‌ای، برادر بزرگتر رهبر جمهوری اسلامی ایران، است که در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفته است اکبر هاشمی رفسنجانی بهترین فرد برای توطئه آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی است.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ایران هم هاشمی رفسنجانی را به دست داشتن در «فتنه ۸۸» متهم کرده است.
XS
SM
MD
LG