لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۶

پنج کشته در سقوط بالگرد در دریای خزر


عکس تزئینی است.
عکس تزئینی است.

با سقوط یک بالگرد شرکت نفت در دریای خزر، پنج سرنشین این بالگرد کشته شده‌ و براساس گزارش‌هاجنازه آنها از آب بیرون کشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، بامداد روز یکشنبه یک بالگرد شرکت نفت با پنج سرنشین در حاشیه سکوی نفتی امیرکبیر در دریای خزر سقوط کرد.

خالق سجادی، فرماندار بهشهر، گفت که جنازه هر پنج سرنشین این بالگرد از آب بیرون کشیده شده است.

ساعاتی پس از انتشار این گزارش‌ها مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران اعلام کرد که این بالگرد ام ای ۱۷ (MI17) متعلق به هوا فضای سپاه پاسداران و اختیار شرکت نفت خزر بوده است.

رمضان شریف گفت که در این حادثه چهار سرهنگ بازنشسته سپاه پاسداران که کادر پروازی این بالگرد بوده‌اند، کشته شده‌اند.

پیش از سخنان مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران، مقامات استان مازندران اعلام کرده بودند که این بالگرد متعلق به شرکت «یاس ایر» بوده که با شرکت نفت خزر برای ارائه بالگرد قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، این بالگرد برای انتقال علی مرداسی یکی از کارکنان سکوی نیمه‎شناور امیرکبیر که دچار سکته قلبی شده بود، به این سکو اعزام شده بود و حدود ساعت چهار بامداد در راه بازگشت و در فاصله یک و نیم کیلومتری از سکوی نفتی سقوط کرد.

درسال‌های گذشته نیز در سقوط بالگردهای متعلق به شرکت‌های نفتی، سرنشینان این بالگردها کشته شده‌اند.

از جمله در تیر ماه ۹۴ بر اثر سقوط یک بالگرد شرکت فلات قاره در خلیج فارس، چهار سرنشین آن کشته شدند.

سقطوط بالگردهای متعلق به دستگاه‌های دولتی و نظامی ایران نیز درسال‌های گذشته باعث کشته شدن ده‌ها نفر شده است.

از جمله در شهریور ماه یک بالگرد متعلق به اورژانس ۱۱۵ مازندران که برای انتقال مجروحان حادثه رانندگی در جاده هراز به این منطقه اعزام شده بود، در برخورد با تیربرق سقوط کرد و یک نفر از تکنسین‌های اورژانس جان باخت.

در فروردین ماه نیز سقوط یک هلی‌کوپتر اورژانس شیراز که برای انتقال سه بیمار مصدوم از شهرستان «خنج» به شیراز به پرواز در آمده بود ۱۰ کشته برجای گذاشت.

هفتم اسفند ۹۳ همان سال هم یک بالگرد متعلق به سازمان مدیریت بحران در بالای روستای «پس‌قلعه» در ارتفاعات تهران سقوط کرد و سه سرنشین آن کشته شدند.

در سال‌های گذشته همچنین تعدادی از فرماندهان و پرسنل نیروهای نظامی ایران بر اثر سقوط هواپیماهای نظامی جان خود را از دست داده‌اند.

XS
SM
MD
LG