لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۴

نگرانی سازمان اطلاعات داخلی آلمان از توان حملات سایبری ایران


سازمان امنیت داخلی آلمان می‌گوید ایران به بازیگری مهم در عرصه حملات سایبری تبدیل شده و دیگر از حملات روس‌ها و چینی‌ها قابل تشخیص نیست.

در گزارش سالانه سازمان امنیت داخلی آلمان به حملات سایبری از سال ۲۰۱۴ به این سو با مبدأ احتمالی ایران اشاره شده است.

بر پایه این گزارش که وزیر کشور آن را منتشر کرده، در سال ۲۰۱۷ چندین حمله سایبری با منشأ احتمالی ایران به اهداف آلمانی صورت گرفته است.

سازمان امنیت داخلی آلمان می‌گوید، هدف این حملات بیشتر، دولت آلمان، ناراضیان سیاسی، سازمان‌های حقوق بشری، مراکز تحقیقاتی، صنایع هوا-فضا، دفاعی و پتروشیمی بوده است.

این گزارش می‌افزاید کیفیت این حملات سایبری که از سوی سازمان‌های اطلاعاتی ایران هدایت می‌شود به چنان حدی رسیده که می‌تواند برای «شرکت‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی آلمانی ایجاد خطر کند.»

سازمان امنیت داخلی آلمان مدعی است هکرهای ایرانی عمدتاً با نرم‌افزارهای آلوده که در اختیار همگان است و بهره‌گیری از ابزارهای مهندسی اجتماعی، و اغلب با صبر و حوصله بسیار، منتظر نفوذ به سیستم‌ها می‌شوند.

بنابر ارزیابی این سازمان، حملات سایبری ایران به حدی رسیده که دیگر تمایزی با حملات سایبری روسیه و چین ندارد.

این گزارش تصریح می‌کند: «ایران خود را به یک بازیگر توانا و نیرومند در عرصه جاسوسی سایبری مبدل کرده است. گسترش بیشتر تواناهایی‌ها و تصمیم برای استفاده از این تواناهایی محتمل است.»

سازمان امنیت داخلی آلمان در گزارش ۳۵۵ صفحه‌ای خود روسیه، چین و ایران را بزرگترین تهدید در عرصه سایبری و جاسوسی برای آلمان دانسته است.

کشورهایی چون هند، ویتنام، و حتی برخی از کشورهای غربی نیز در این گزارش به عنوان تهدید برای آلمان ذکر شده‌اند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ ح.ر./م.ا.
XS
SM
MD
LG