لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۲

فضای تهران بار دیگر امنیتی شد


عکس مربوط به اعتراض‌های سال ۲۰۰۹ است.
عکس مربوط به اعتراض‌های سال ۲۰۰۹ است.
در حالی که شورای هماهنگی راه سبز امید اعلام کرده بود روز سه‌شنبه معترضان در خیابان‌ها تجمع خواهند کرد، گزارش‌های منتشر شده حاکی از حضور سنگین نیروهای امنیتی به ویژه در شهر تهران است.

شورای هماهنگی راه سبز امید که متشکل از نزدیکان به میرحسین موسوی و مهدی کروبی است، اعلام کرده بود ۱۷ اسفند که مصادف با روز جهانی زن است هواداران جنبش سبز به خیابان‌ها بیایند.

به گفته شاهدان عینی، بعد از ظهر سه‌شنبه میدان ولی عصر و انقلاب تهران انباشته از نیروی گارد ویژه و بسیج است.

همچنین برپایه گزارش‌های رسیده به رادیو فردا، در طول خیابان کریم‌خان زند نیز نیروهای امنیتی حضور سنگینی دارند.

برپایه این گزارش روز سه‌شنبه حضور ماموران زن نیز جلب توجه می‌کند.

از سوی دیگر بنا به گفته شاهدان عینی از غرب تهران، ماموران امنیتی در منطقه آریا شهر نیز پرشمار هستند و مانع برگزاری تجمعات اعتراضی شده‌اند.

شاهدان عینی در گفت‌وگو با رادیو فردا گزارش‌های مشابهی از چهارراه ولی عصر و میدان فردوسی داده‌اند.

سایت کلمه همچنین از پرتاب گاز اشک‌آور به سوی تجمعات شکل گرفته در حوالی میدان انقلاب خبر داده است.

این سایت بعد از ظهر سه‌شنبه از حضور چند صد نفری معترضان در میدان مادر واقع در خیابان میرداماد خبر داده بود؛ بر پایه این گزارش، در این منطقه نیز نیروهای امنیتی پرشمار ظاهر شده‌اند.

شورای هماهنگی راه سبز امید پس از حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی، زهرا رهنورد و فاطمه کروبی اعلام کرد که هر سه‌شنبه هواداران جنبش سبز برای اعتراض به حصر و بازداشت رهبر انشان به خیابان‌ها خواهند رفت و تجمعات غیرمتمرکز تشکیل خواهند داد.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی پس از آنکه برای ۲۵ بهمن فراخوان راهپیمایی دادند که با استقبال گسترده معترضان همراه شد، به طور کامل ارتباطشان با دیگران قطع شده است.
XS
SM
MD
LG