لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۹

«شلیک گاز اشک آور در پاسخ به شعار مرگ بر دیکتاتور در تهران»


عکس تزئینی است.
عکس تزئینی است.
یک شاهد عینی حاضر در خیابان انقلاب، پل چوبی به رادیو فردا می‌گوید که لحظه به لحظه بر تعداد مردم افزوده می‌شود.

به گفته این شاهد عینی گاز اشک آور به سوی معترضان شلیک شده است.

سایت کلمه نیز می نویسد شعارهای ياحسين، ميرحسين و مرگ برديکتاتور به طور پراکنده شنيده می شود.

وی همچنین از حضور گسترده نیروهای انتظامی، لباس شخصی و همچنین «بسیج دانشجویی» خبر داده است.

این شاهد عینی همچنین اعلام کرده است که تا کنون مردم شعاری سر نداده‌اند و آرام آرام به سمت میدان آزادی در حرکتند.

وی همچنین در گفت‌و‌گو با رادیو فردا از حضور «بسیج دانش‌آموزی»، با یونیفرم مدرسه و مجهز به باتوم در سر برخی از تقاطع‌ها خبر داده، اما تأکید کرده است که تا کنون درگیری رخ نداده است.

یک شاهد عینی دیگر نیز پیشتر از حضور مردم و نیروی انتظامی در میدان انقلاب تهران خبر داده بود.

به گفته این شاهد عینی، مردم در پیاده روهای مسیر میان میدان انقلاب و چهار راه ولیعصر در حال تردد هستند و این در حالی است که نیروهای پلیس در میدان انقلاب مستقر هستند.



این فرد اعلام کرده است که هنوز جمعیتی شکل نگرفته، اما تراکم مردم در پیاده رو‌ها بسیار زیاد است و مردم در انتظارند تا هسته مرکزی راهپیمایی شکل بگیرد.

پیشتر شورای هماهنگی راه سبز امید، طی فراخوانی از «همگان» دعوت کرده بود که در اعتراض به حصر موسوی و کروبی، روز سه شنبه، از ساعت پنج بعد از ظهر از میدان امام حسین به سوی میدان آزادی دست به راهپیمایی زده و در حمایت از آن‌ها شعار دهند.

بر اساس مشاهدات این شاهد عینی درگیری تا کنون دیده نشده و هیچ کس شعاری سر نداده است، اما یک یا دو نفر به دلیل در دست داشتن دوربین فیلم‌برداری بازداشت شده‌اند.

وی همچنین گفته است که با وجود حضور نیروهای پلیس، از نیروهای بسیج خبری نیست و یگان ویژه نیز از دیدرس خارج هستند.

در عین حال گزارش‌های تأیید نشده از تهران از حضور گسترده نیروهای امنیتی و پلیس در دیگر مناطق، از جمله میادین ونک، فردوسی، تقاطع خیابان وصال و بلوار کشاورز، تقاطع خیابان طالقانی و خیابان ولیعصر خبر می‌دهند.

در آخرین واکنش‌ها، «دانشجویان سبز» دانشگاه تبریز و دانشجویان ۱۸ واحد دانشگاه آزاد، حمایت خود را از فراخوان شورای هماهنگی راه سبز امید برای برگزاری تظاهرات دهم اسفند اعلام کرده‌ و گفته‌اند که در حمایت از رهبران مخالفان ایران به خیابان خواهند آمد.

به نوشته وبسایت کلمه، میر حسین موسوی و مهدی کروبی که پس از تجمعات ۲۵ بهمن به همراه همسرانشان، تحت حصر خانگی قرار گرفته بودند به زندان حشمتیه ارتش منتقل شده‌اند.
XS
SM
MD
LG