لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۸

کشف ۲۵ جسد در عراق؛ سر هفت قربانی از تن جدا شده است


پلیس عراق جمعه ۷ آذر جنازه ۲۵ مرد را در مناطق مختلف این کشور یافت که ۱۸ تن از آنها با شلیک گلوله به سر کشته شده‌اند و سر هفت نفر دیگر از تن جدا شده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۱۸ جنازه نخست در مزرعه‌ای در شهرک سنی نشین المشاهده که در حدود ۳۰ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد، یافت شده‌اند.

منابع پلیس عراق گفته‌اند که افرادی با لباس نظامی سوار بر شش خودروی جیپ، قربانیان را بامداد جمعه از منازلشان در شهرک المشاهده ربودند. یک افسر پلیس، یک مسئول در ارتش، یک مدیر مدرسه و رئیس یکی از قبایل سنی‌مذهب به همراه پسرش در میان قربانیان هستند.

در هفته‌های اخیر، قتل‌هایی که شبیه به اعدام هستند و به نظر می‌رسد جنبه مذهبی داشته باشند، در عراق افزایش یافته است. بمبگذاری‌هایی که نظامیان و غیر نظامیان را هدف قرار می‌گیرد نیز تشدید شده است.

یک مسئول بلند پایه در پلیس عراق که خواسته نامش منتشر نشود، القاعده را متهم به این کشتار کرده است چرا که به گفته او نیروهای این سازمان در منطقه حضوری موثر دارند. او افزوده است که القاعده قربانیان را از حامیان دولت عراق به شمار می‌آورند که توسط شیعیان اداره می‌شود.

با وجود اینکه هدف نخست افراد مسلح مرتبط با القاعده، شیعیان هستند، اما گاهی نیروهای این گروه سنی‌ها را با هدف «انتقام‌گیری یا تحریک»، هدف قرار می‌دهند.

از سوی دیگر منابعی در پلیس عراق اعلام کردند که جنازه هفت مرد سر بریده شده را در شمال عراق یافته‌اند.

به گفته این منابع، جنازه‌ها در میدان یکی از محله‌ها در شمال شهر تکریت واقع در ۱۵۰ کیلومتری شمال بغداد‌‌ رها شده بودند. گفته می‌شود قربانیان همگی سنی‌مذهب و کارگرانی زیر ۳۰ سال هستند که در ساخت یک ورزشگاه کار می‌کردند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این خشونت‌ها را بر عهده نگرفته است. چهارشنبه گذشته هم پلیس عراق اجساد ۱۳ نفر را در مناطق مختلف این کشور یافت که به نظر می‌رسد قربانیان جوخه‌های اعدام هستند. این اجساد در مناطق شیعه‌نشین یافت شده بود.

خشونت‌های مذهبی در سال جاری میلادی در عراق شدت یافته است. بنا بر آمار سازمان ملل متحد، در سال جاری میلادی، بیش از ۶ هزار نفر در خشونت‌های فرقه‌ای در عراق کشته شده‌اند.
XS
SM
MD
LG