لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۶

کویت هواپیمای مسافربری ایرانی را مجبور به ترک فرودگاه کرد


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
رسانه‌های کویتی اعلام کردند، مسئولان هواپیمایی این کشور، روز شنبه یک هواپیمای مسافربری ایرانی را وادار کردند که فرودگاه کویت را ترک کرده و به ایران بازگردد.

به گزارش عرب‌تایمز و به نقل از روزنامه السیاسه، بازگشت هواپیمای ایرانی با همه سرنشینانش به‌خاطر این بوده که این هواپیما مطابق با مقررات بین‌المللی در فرودگاه کویت فرود نیامده بود. این در حالی است که یک مقام مسئول ایرانی می‌گوید این هواپیما دارای مجوزهای لازم بوده است.

برپایه این گزارش، منابع فرودگاه کویت گفته‌اند که این هواپیما از اصفهان به پرواز درآمده و در ساعت ۷ بامداد در کویت فرود آمده بود.

روزنامه السیاسه می‌افزاید که مسئولان فرودگاه به ۵۰ سرنشین این هواپیما اجازه ورود به کویت ندادند چراکه هیچکدام ویزا نداشته و مسئولان نیز از پیش در جریان ورود این مسافران قرار نگرفته بودند.

برپایه این گزارش هواپیمای مسافربری ایرانی مجبور شد ساعت ۲:۵۰ دقیقه بعد از ظهر، فرودگاه را ترک کند.

همچنین به نوشته السیاسه کارکنان فرودگاه مورد بازجویی قرار گرفته‌اند که چرا به این هواپیمای ایرانی «بدون مجوز» اجازه فرود داده‌اند.

در واکنش به این گزارش یک مقام مسئول ایرانی، در مصاحبه با خبرگزاری فارس ضمن تایید بازگردانده شدن هواپیمای ایرانی، تاکید کرد که این هواپیما دارای مجوز لازم بوده است.

این مقام‌ مسئول که نامی از وی برده نشده گفت این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان بوده و از شهرکرد و نه اصفهان به کویت رفته بود.

وی اظهار داشت: «پرواز شهرکرد-کویت، برنامه‌ای بوده، و مجوز‌های لازم را از سازمان هواپیمایی ایران و سازمان هواپیمایی کویت داشته است، اما کویت در پیاده کردن مسافران این پرواز تعلل کرد.»

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که چرا کویت مسافران را ۵ ساعت در هواپیما نگه داشته، بدون ذکر جزییات گفت: «برخی مشکلات فی‌مابین موجب بروز این اتفاق شد اما شرکت هواپیمایی آسمان هیچ مشکل مجوز نداشته است.»

وی همچنین گفت اگر به زعم مقام‌های کویتی این هواپیما مجوز نداشته چرا به آن اجازه ورود به آسمان کویت داده شده است.
XS
SM
MD
LG