لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۱

درگیری شبه‌نظامیان نزدیک به ایران و پلیس بغداد


بیلبوردهای گردان‌های حزب‌الله در بغداد ۲۰ ژوئن
بیلبوردهای گردان‌های حزب‌الله در بغداد ۲۰ ژوئن

‌ گروهی از نیروهای گردان‌های حزب‌الله عراق، روز چهارشنبه ۳۰ خرداد با پلیس بغداد درگیر شدند که در پی آن یک مامور پلیس کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

یک منبع‌ آگاه به روزنامه عراقی العرب الیوم گفته است این درگیری هنگامی روی داد که یک گشتی پلیس یک خودرو را در یکی از مناطق شرقی بغداد متوقف کرد.

به نوشته این روزنامه کمی بعد پنج خودرو حامل نیروهای گردان‌های حزب‌الله به صحنه رسیدند و با نیروهای پلیس درگیر شدند و سپس از محل گریختند.

به گفته این منبع آگاه نیروهای امنیتی در ادامه ساختمان گردان‌های حزب‌الله در خیابان فلسطین این شهر را به محاصره درآورند؛ پس از مذاکره میان پلیس و رهبران حزب‌الله، افرادی که به پلیس شلیک کرده بودند تحویل نیروهای پلیس شدند.

یک منبع امنیتی نیز به شبکه السومریه گفته است که خودروهای غیرنظامی حامل افراد مسلح و فاقد هرگونه علامت بوده‌اند. به گفته این منبع در پی این درگیری یک پلیس کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

به دنبال این حادثه، قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق، تلفنی با نیروهای زخمی شده صحبت کرد.

گردان‌های حزب‌الله که مورد حمایت ایران هستند در سال ۲۰۱۴ برای جنگ با داعش به حشد‌ الشعبی (بسیج مردمی) پیوستند که تحت فرماندهی حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق قرار دارند.

عراق سال گذشته پیروزی نهایی بر گروه داعش را اعلام کرد. حشد الشعبی که اکثراً نیروهای شیعه در آن حضور دارند نقش عمده‌ای در جنگ با داعش ایفا کرد.

خبرگزاری فرانسه نوشته است که گردان‌های حزب‌الله مستقل از بغداد در کنار نیروهای حامی بشار اسد در سوریه نیز حضور دارد.

برپایه گزارش خبرگزاری فرانسه این گروه روز یکشنبه در منطقه‌ای که با داعش در شرق سوریه درگیر است هدف حمله هوایی قرار گرفت اما هیچ کشوری مسئولیت آن را به‌عهده نگرفت.

اما گمانه‌زنی‌ها در عراق و ایران حاکی از حمله اسرائیل به این گروه است.

اسرائیل پیشتر گفته بود نیروهای تحت حمایت ایران را در سوریه هدف قرار می‌دهد.

با استفاده از شبکه السومریه، عرب‌الیوم و خبرگزاری فرانسه. / ح.ر / پ.پ
XS
SM
MD
LG