لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۰

داعش مسئولیت حملات انتحاری در بغداد را به‌عهده گرفت


مأموران امنیتی عراق در محل یکی از حملات روز دوشنبه در بغداد
مأموران امنیتی عراق در محل یکی از حملات روز دوشنبه در بغداد

گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت‌ دو حمله انتحاری در میدان طیران بغداد را به‌عهده گرفت. در این حملات دست کم ۳۸ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش آسوشیتدپرس، داعش در بیانیه‌ خود هدف از این حملات را کشتن شیعیان در میدان طیران بغداد اعلام کرده است. در این انفجار بیش از ۱۰۰ نفر نیز زخمی شدند.

به گفته وزارت کشور عراق این دو حمله انتحاری روز دوشنبه ساعت هفت صبح و همزمان با جمع شدن کارگران در میدان طیران صورت گرفته است. کارگران هر صبح در این میدان برای پیدا کردن کار می‌‌شوند.

داعش در بیانیه‌ دیگری همچنین مسئولیت حمله انتحاری روز شنبه در شمال بغداد را به‌عهده گرفته است. به گفته مقام‌های عراقی در این حمله ۱۰ نفر کشته و ۱۰ نفر هم زخمی شدند.

حملاتی اینچنین پس از بازپس‌گیری تصرفات داعش در عراق در ماه‌های اخیر به‌طور چشمگیری کاهش داشته است. با این حال مقام‌های عراقی هشدار داده‌اند که داعش هنوز می‌تواند تحرکات ایذایی داشته باشد.

در همین حال علی البیاتی، یکی از فرماندهان نیروهای حشدالشعبی، هشدار داده که نیروهای داعش هنوز از توان لازم برای تصرف مناطق مرزی برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این فرمانده حشدالشعبی، به عنوان نمونه به منطقه نمرود در شمال عراق اشاره کرده که «امکان دارد هر لحظه به خاطر وضعیت شکننده امنیتی سقوط کند».

به گفته علی البیاتی، داعش پس از عقب‌نشینی به سوی مرزهای غربی، از مناطق صحرایی میان سوریه و عراق به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان حملاتی انجام داده است.

در همین حال واثق الحمدانی، رئیس پلیس استان نینوا اعلام کرده است از زمان آزادسازی موصل، بیش از چهار هزار نفر از نیروهای داعش در این استان دستگیر شده‌اند.

با استفاده از رویترز و خبرگزاری فرانسه؛ ح.ر./م.ا.
XS
SM
MD
LG